مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض مصرف دمنوش رازیانه

  • ۳۲۶
عوارض مصرف دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یکی از دمنوش هایی میباشد که سرشار از انواع ویتامین ها پتاسیم کلسیم منیزیم گوگرد و روی می باشد و نوشیدن آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف دمنوش رازیانه در کنار خاصیت هایی که دارد می تواند ضرر و زیان هایی به دنبال داشته باشد. 

 

عوارض مصرف دمنوش رازیانه 

مضر برای زنان باردار 

دمنوش رازیانه یکی از دمنوش های گیاهی می باشد که مصرف آن در دوران بارداری باید با احتیاط و زیر نظر پزشک انجام شود. مصرف دمنوش رازیانه در دوران بارداری باعث تحریک رحم شده و حتی در بسیاری از مواقع ممکن است باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

سرطان پستان 

همانطور که گفته شد مصرف دمنوش رازیانه علاوه بر فواید زیادی که برای بدن به دنبال دارد زیاده روی در مصرف آن می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. به‌عنوان‌مثال زیاده روی در مصرف دمنوش رازیانه می تواند به طور مستقیم بر روی بافت پستان تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد.

ایجاد آلرژی 

در دانه های رازیانه ترکیباتی وجود دارد که مصرف آن در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شود. معمولا افرادی که به این گیاه حساسیت دارند دچار علائمی مانند خس خس کردن سینه و گرفتگی شکم می شوند. 

ایجاد فتودرماتیت  

فتو درماتیت بیماری می باشد که فرد با قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوچرخه خارج های بدنی می گردد در بعضی از مواقع مصرف بیش از حد رازیانه ممکن است باعث ایجاد چنین حالتی در فرد گردد. در کنار این علایم  ممکن است فرد دچار علائم دیگری مانند تب و لرز و سردرد نیز شود.  

 

چه افرادی نباید رازیانه مصرف کنند ؟ 

  • زنان باردار 
  • زنان شیرده 
  • کودکان 
  • افرادی که دچار اختلالات خونریزی می‌باشند.
  • افرادی که به کرفس،هویج و زیره حساسیت دارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های حساس به هورمون مانند سرطان پستان،سرطان تخمدان و آندومتریوز می‌باشند. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم