مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض مصرف هندوانه

  • ۳۱۵
عوارض مصرف هندوانه

هندوانه یک میوه آبدار تابستان می‌باشد که همانگونه که مصرف آن برای سلامتی خواص زیادی به دنبال دارد زیاده روی در مصرف آن می‌تواند ضرر هایی داشته باشد.ترکیباتی در هندوانه وجود دارد که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی در بدن شود.

 

طبع هندوانه 

در طب سنتی طبع هندوانه سرد معرفی می شود و مصرف آن برای افرادی که دارای مزاج گرم و خشک می باشند بسیار مفید است اما افرادی که دارای مزاج سرد می باشند بهتر است که هندوانه را همراه با مصلحات مصرف نمایند.

 

عوارض مصرف هندوانه 

اختلالات روده 

هندوانه سرشار از لیکوپن میباشد و از همین رو که زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوء هاضمه، اسهال،استفراغ،افزایش گاز معده،نفخ و تهوع میشود .معمولا این علائم در افراد مسن به دلیل ضعیف بودن دستگاه گوارش بیشتر دیده میشود. 

مضر در بارداری 

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زنان باردار با آن روبرو می باشند دیابت بارداری میباشد .مصرف زیاد هندوانه در دوران بارداری با افزایش سطح قند خون میتواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهد. 

افزایش خستگی 

از آنجایی که هندوانه سرشار از فیبر میباشد مصرف زیاد آن می‌تواند باعث افزایش حجم آب در بدن شود و در صورتی که این آب از بدن دفع نشود با افزایش حجم خون میتواند منجر به تورم پاها و افزایش خستگی در بدن شود . 

واکنش آلرژیک 

هندوانه دارای ترکیباتی میباشد که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد واکنش های حساسیتی در آنها شود معمولاً بیشتر افرادی که به هویج و خیار حساسیت دارند می‌توانند نسبت به هندوانه نیز دچار حساسیت شوند. 

 

مصرف هندوانه برای چه کسانی مضر است؟ 

  • مصرف هندوانه برای افرادی که دچار معده سرد می باشند به دلیل این که باعث عملکرد ضعیف دستگاه گوارش میشود مناسب نیست.
  • مصرف هندوانه برای افرادی که به این میوه حساسیت دارند مناسب نیست زیرا با مصرف دچار آلرژی میشوند.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم