مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

معرفی داروهای گیاهی برای فعال کردن تخمدانها

  • ۳۲۸
معرفی داروهای گیاهی برای فعال کردن تخمدانها

بسیاری از افراد برای درمان مشکلات تخمدان از روش های شیمیایی استفاده می‌کنند اما استفاده از داروهای گیاهی برای درمان این مشکلات عوارض کمتری می تواند به دنبال داشته باشد اما باید به این نکته توجه داشت که اثرگذاری داروهای گیاهی مستلزم زمان طولانی تر می باشد.

 

تخمدان ها جز اندام اصلی در بدن زنان می باشد که عملکرد های مهمی را در بدن آنها ایفا می کند از جمله فعالیت تخمدان ها میتوان به تخمک گذاری، محافظت از تخمک های ذخیره شده و ترشح هورمون اشاره کرد.

در طب سنتی معمولاً برای درمان تنبلی تخمدان داروهای گیاهی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم 

 

داروهای گیاهی برای تقویت تخمدان ها 

 
برگ گزنه

گیاه گزنه گیاهی میباشد که سرشار از املاح معدنی و انواع ویتامین ها است و استفاده از آن می تواند به کاهش علائم پیش از قاعدگی کمک نماید علاوه بر آن در تقویت تخمدان ها بسیار تاثیر گذار است. برای بهره مندی از خواص این گیاه می‌تواند آن را به صورت دمنوش میل کنید. 

روغن کتان 

روغن کتان یکی از روغن های گیاهی می باشد که سرشار از لیگنان است از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث تقویت تخمدانها شود. علاوه بر آن استفاده از روغن کتان میزان هورمون استروژن را تنظیم کرده و هورمون های تولید مثل را کنترل می نماید. 

دمنوش شیرین بیان 

دمنوش شیرین بیان یکی از دمنوش هایی می باشد که باعث فعال شدن تخمدانها می‌شود و قدرت باروری را دو برابر مینماید.مصرف دمنوش شیرین بیان در طولانی مدت میتواند به رفع مشکلات تخمدانها کمک نماید. 

 
مارچوبه  

از آنجایی که گیاه مارچوبه سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان می باشد مصرف آن می‌تواند باعث کاهش سطح رزگار های آزاد در بدن گردد. استفاده از مارچوبه هم می‌تواند به تقویت تخمدان کمک نماید هم برای آقایان به تقویت اسپرم کمک موثری می کند.

گیاه پنج انگشت 

معمولا در طب سنتی برای فعال کردن تخمدانها گیاه پنج انگشت معرفی می شود زیرا این گیاه باعث افزایش هورمونهای زنانه و میزان تخمک گذاری می گردد. از دیگر فواید مصرف این گیاه این میباشد که باعث کنترل بیماری سندروم تخمدان پر کیست میشود.

عرق شنبلیله  

استفاده از عرق شنبلیله یکی از راه های طبیعی برای تقویت تخمدان ها می باشد. معمولاً در طب سنتی توصیه می‌شود که برای تقویت تخمدانها و درمان مشکلات تخمدان از عرق شنبلیله استفاده شود استفاده از مکمل های این گیاه می‌تواند باعث افزایش میزان تخمک گذاری نیز شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم