مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

جلوگیری از ریزش مو

  • ۲۷۳
جلوگیری از ریزش مو

یک انسان به صورت طبیعی در طول روز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست میدهد به گونه ای که رویش موهای جدید بلافاصله جایگزین موهای از دست رفته می شود. اما هنگامی که موهای ریخته شده جایگزین نداشته باشند ریزش مو اتفاق می افتد.

 

دلایل ریزش مو 

  • وراثت  
  • تغییرات هورمونی 
  • پرتو درمانی 
  • مصرف بعضی از داروها 
  • استرس و اظطراب شدید 
  • تغذیه نامناسب 
  • کاهش وزن زیاد 
  • افزایش سن 

 

راه های جلوگیری از ریزش مو با راهکارهای طبیعی 

 

اسفناج 

از آنجایی که اسفناج سرشار از فولات آهن و انواع ویتامین ها میباشد گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و در رشد و تقویت موها بسیار تاثیر گذار است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از اسفناج باید به حالت متعادل باشد زیرا زیاده روی در مصرف آن نیز می‌تواند منجر به ریزش مو شود.  

تخم مرغ 

تخم مرغ سرشار از پروتئین می باشد و از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث تقویت مو شده و به رشد بهتر موها کمک می نماید. از آنجایی که فولیکول های مو از پروتئین ساخته شده اند کمبود پروتئین می تواند باعث آسیب به فولیکول ها و در نتیجه ریزش مو شود به همین دلیل مصرف تخم مرغ می تواند باعث جلوگیری از ریزش مو گردد.

سیب زمینی های شیرین 

سیب زمینی های شیرین سرشار از بتاکاروتن می باشند و استفاده از آن باعث تبدیل بتاکاروتن به ویتامین آ شده و می تواند به تقویت موها کمک نماید. به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین آ می تواند بر تولید سبوم تاثیر بگذارد و به سلامت موها کمک کند. 

تخمه آفتابگردان 

تخمه آفتابگردان یکی از دانه های خوراکی میباشد که سرشار از مواد مغذی است و یکی از مواد لازم برای تقویت موها محسوب می شود. از آنجایی که این دانه خوراکی سرشار از ویتامین e ، روی و سلنیوم است می تواند به درمان ریزش مو کمک نماید.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه ای یک از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو می شود زیرا سرشار از ویتامین سی است و به تولید کلاژن کمک کرده و باعث تقویت تارهای مو میشود. علاوه بر آن از آنجایی که فلفل دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد باعث حفاظت تارهای مو در برابر اکسیداتیو می شود.

سویا 

در ترکیبات سویا ماده ای به نام اسپرمیدین وجود دارد که استفاده از آن باعث رشد فعال تر موها شده و از ریزش مو جلوگیری می نماید. به طور کلی مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در سویا باعث تقویت و رشد موها می گردد. 

هویج 

یکی از بهترین راهکارهای خانگی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده از هویج می باشد زیرا هویج سرشار از ویتامین آ میباشد و ویتامین های موجود در آن کمک ویژه‌ای به حفظ رطوبت موها کرده و به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری میکند

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم