مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف گوجه

  • ۳۲۶
مضرات مصرف گوجه

گوجه‌فرنگی یکی از صیفی جاتی میباشد که سرشار از ویتامین c و لیکوپن است و مصرف آن در کنار این که فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد در بعضی از موارد ممکن است باعث ایجاد عوارضی نیز گردد.

 

عوارض زیاده روی در مصرف گوجه 

ایجاد درد مفاصل 

از آنجایی که در گوجه فرنگی ترکی به نام سلانین وجود دارد زیاده روی در مصرف آن باعث بالا رفتن این ترکیب شده و منجر به ایجاد التهاب درد و ورم در مفاصل می گردد. از همین رو معمولاً مصرف زیاد گوجه فرنگی به افرادی که دچار درد مفاصل می باشند توصیه نمی شود.

 
ایجاد مشکلات گوارشی 

به طور کلی مصرف گوجه فرنگی برای افرادی که دارای معده های حساس می باشند توصیه نمی شود زیرا گوجه فرنگی دارای خاصیت اسیدی می باشد و با افزایش اسید معده ممکن است باعث ایجاد علائمی مانند تهوع و استفراغ شود.

 

ایجاد حساسیت 

در گوجه فرنگی ترکیب به نام هیستامین وجود دارد که در بعضی از مواقع زیاده روی در مصرف آن باعث تحریک سیستم ایمنی بدن شده و منجر به واکنش های آلرژیک، خارش پوست و التهاب زبان می گردد.

 

ایجاد مشکلات کلیه 

گوجه فرنگی سرشار از اکسالیت میباشد این ترکیب ترکیبی میباشد که هنگامی که زیاد مصرف شود به سختی هضم می گردد از همین رو گفته می شود که مصرف زیاد گوجه فرنگی می‌تواند باعث شکل‌گیری سنگ کلیه شود علاوه بر آن به دلیل اینکه گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است می‌تواند عملکرد کلیه را دچار اختلال نماید.

 

سندرم روده تحریک پذیر 

گوجه فرنگی دارای دانه های تحریک کننده میباشد و از همین رو مصرف آن ممکن است باعث سندروم روده تحریک پذیر شود علاوه بر آن گوجه فرنگی جز صیفی جاتی میباشد که ممکن است مشکلات روده ایجاد کند بنابراین در مصرف آن نباید افراط نمود.

 

رعایت موارد زیر در هنگام مصرف گوجه فرنگی 

  • در هنگام مصرف گوجه فرنگی باید به این نکته توجه داشته باشید که از مصرف گوجه سبز رنگ خودداری نمایید زیرا گوجه های نارس دارای سم سولانین می باشد و مصرف آن باعث ایجاد حالت تهوع می گردد.
  • افرادی که دچار معده های حساس می باشند نباید در مصرف گوجه فرنگی افراط نمایند.
  • هیچگاه با شکم خالی گوجه فرنگی مصرف نکنید زیرا باعث ایجاد حالاتی مانند دل درد و نفخ می گردد. 
  • بهترین حالت مصرف گوجه فرنگی به صورت پخته می باشد زیرا در صورت پخته شدن لیکوپن بیشتری در دسترس سلول های بدن قرار می گیرد.
  • در هنگام خرید گوجه فرنگی به این نکته توجه داشته باشید که حتما گوجه‌های با رنگ قرمز روشن را خریداری کنید. 
  • افرادی که دارای فشار خون می باشد از خوردن گوجه فرنگی سرخ شده خودداری نمایند.

زیاده روی در مصرف گوجه فرنگی امکان تولید سنگ مثانه را افزایش میدهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم