مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید یخ درمانی

  • ۳۱۴
فواید یخ درمانی

یخ حالت جامد آب می باشد و علاوه بر اینکه در بسیاری از نوشیدنی ها کاربرد دارد کاربردهای درمانی فوق العاده ای نیز به دنبال دارد. امروزه از روش یخ درمانی برای درمان درد مفاصل استفاده می شود.

 

یخ درمانی روشی می باشد که معمولاً بر روی عصب های بدن تاثیر می گذارد زیرا در این روش عصب ها سیگنال های ضعیف تر و کم تری ارسال میکنند و میتوان گفت عصب تقریباً بی حس می گردد.

از بین بردن و کنترل درد یکی از مهمترین ویژگی‌های یخ درمانی می باشد. 

فواید یخ درمانی 

جوانسازی و زیبایی پوست 

ماساژ دادن یخ بر روی صورت می‌تواند باعث افزایش گردش خون در پوست شود و به درخشندگی پوست و جوانسازی آن کمک نماید. در این روش رگهای خونی ابتدا منقبض شده و جریان خون در پوست کاهش پیدا می‌کند اما در این حالت بدن برای ایجاد تعادل، گردش خون را بالا میبرد که این کار به روشن شدن بیشتر پوست کمک می کند.  

درمان بی خوابی 

یکی از کاربردهای بسزای یخ درمانی درمان بی خوابی می باشد . از آنجایی که یکی از دلایل اصلی ایجاد بی خوابی وجود استرس و تنش می باشد استفاده از کیسه های آب یخ می تواند در رفع این مشکل کمک کننده باشد به این منظور کیسه حاوی یخ را بر روی گردن خود قرار دهید تا احساس آرامش کنید. 

تسکین درد 

یخ درمانی روشی می باشد که باعث کاهش دما و افزایش جریان خون در محل استفاده شده می گردد به همین دلیل استفاده از یخ در اعضایی که دچار درد می باشند باعث می شود که سلول های عصبی با دریافت سرما به مقابله با آن بپردازند و در نهایت درد ایجاد شده در آن محل را کمتر احساس کنند.

رفع سیاهی دور چشم 

یکی از دلایل سیاه شدن دور چشم ایجاد آکنه بر پوست زیر چشم می باشد استفاده از یخ بر روی سطح صورت می‌تواند باعث کاهش سطح تولید چربی پوست شده و به رفع سیاهی دور چشم کمک می نماید.

کاهش تب 

استفاده از کیسه های یخ برای کاهش تب بالا یکی از رایج ترین روش ها می باشد. از آنجایی که یخ دارای دمای پایین می باشد می‌توان از آن به عنوان یک روش ساده برای کاهش تب استفاده کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم