مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

جلوگیری از پوکی استخوان با طب سنتی

  • ۳۰۶
جلوگیری از پوکی استخوان با طب سنتی

پوکی استخوان حالتی می باشد که در آن استخوان ها به دلیل اینکه مواد معدنی مورد نیاز خود را از دست می‌دهند حالت شکننده پیدا می کنند. معمولاً پوکی استخوان به دلایل مختلفی مانند کم کاری تیروئید، کمبود کلسیم، کمبود ویتامین دی و سیگار کشیدن اتفاق می افتاد.

 

بیماری پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش شناخته می‌شود زیرا علائم چندانی ندارد. به ما به طور کلی می‌توان گفت زنان بعد از ۶۵ سالگی و مردان بعد از ۷۰ سالگی باید حتما آزمایش های پوکی استخوان را انجام دهند زیرا این بیماری یک بیماری خطرناک می باشد و باعث شکسته شدن استخوان ها می گردد.

درمان پوکی استخوان با راهکارهای خانگی 

شیر بادام 

شیر بادام یکی از نوشیدنی های بسیار مقوی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می باشد به این منظور باید ۱۰ عدد بادام را خیس کرده و بعد از گذشت ۲۴ ساعت پوست آنها را کنده و درون یک فنجان شیر گرم بریزید و بعد از اضافه کردن زعفران و پودر زنجبیل روزانه دو بار قبل از صبحانه و خواب آن را بنوشید.

مواد غذایی سرشار از ویتامین c 

یکی از بهترین رژیم های غذایی راهی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین سی میباشد زیرا ویتامین سی باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می گردد و استفاده از آن به همراه کلسیم باعث قدرت بیشتر استخوان ها میشود.

سنجد 

سنجد سرشار از کلسیم و مواد معدنی می باشد و از همین رو مصرف آن برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان را توصیه می شود. علاوه بر آن به دلیل اینکه زنان باردار بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار می‌گیرند مصرف سنجد به مادران شیرده و زنان باردار توصیه می شود.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم