مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان خارش های بدن با طب سنتی

  • ۳۴۸
درمان خارش های بدن با طب سنتی

بعضی از افراد در بعضی از فصول دچار خارش های بدن می‌شود که بیشتر این خارش ها در فصل بهار و پاییز به دلیل حساسیت های فصلی و افزایش گرمی بدن اوج می گیرد. معمولا خارش بدن با علائم دیگری مانند پوسته پوسته شدن پوست، قرمزی لک یا تاول همراه می باشد.

 

دلایل خارش بدن 

  • یکی از دلایلی که می تواند باعث ایجاد خارش در بدن شود اگزما می باشد. بیشتر افرادی که در خانواده خود سابقه آسم یا حساسیت های آلرژی زا دارند ممکن است به اگزما دچار شوند. یکی از علائم اصلی اگزما خارش بدن می باشد.
  • یکی دیگر از دلایلی که میتواند منجر به خارش بدن شود بیماری پسوریازیس می باشد در این بیماری بدن شما سلول های پوستی را بیش از اندازه تولید می کند و به همین علت می تواند باعث ایجاد التهاب و خارش روی سطح پوست شود.
  • مصرف بعضی از داروها مانند داروهای ضد فشار خون بالا، داروهای مخصوص مشکلات قلبی، استروژن، اپیوئید ها، قرصهای دیورتیک و غیره می‌تواند باعث ایجاد خارش های پوستی شود.

 

درمان خارش پوستی با طب سنتی 

آلوئه ورا 

گیاه آلوورا گیاهی می باشد که دارای خاصیت ضد التهابی میباشد و از همین رو می تواند باعث تسکین علائم خارش پوست شود علاوه بر آن به دلیل اینکه دارای خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی می باشد به کاهش خشکی پوست کمک کرده و ضمن مرطوب سازی پوست می تواند تاثیر بسزایی در کاهش خارش پوست داشته باشد.

 سدر 

سدر یکی از گیاهان دارویی می باشد که دارای خاصیت خنک کنندگی است  علاوه بر آن به دلیل این که دارای خاصیت پاکسازی پوست می باشد می‌تواند به درمان التهابات پوست کمک کرده و از آن به عنوان یکی از بهترین درمان های گیاهی برای رفع خارش بدن میتوان استفاده کرد.

عرق کاسنی 

عرق کاسنی یکی از بهترین عرقیات گیاهی برای درمان خارش های پوستی می باشد زیرا استفاده از آن می‌تواند باعث کاهش حرارت کبد شده و تا حد بسیار زیادی جلوی خارش های پوست و خشکی آن را بگیرد اما افرادی که دارای مزاج سرد و خشک می باشند بهتر است که عرق کاسنی را به همراه عرق شاهتره مصرف کنند.

سرکه سیب 

سرکه سیب یکی از محلول هایی می باشد که باعث درمان سریع خارش بدن میشود علاوه بر آن استفاده از سرکه سیب می تواند به درمان پوسته پوسته شدن پوست کمک نماید به این منظور بعد از اینکه محل خارش را با سرکه سیب شستشو دادید آن را با آب ولرم بشویید. 

خاکشیر 

یکی از دلایل اصلی خارش بدن افزایش حرارت بدن می باشد و از آنجایی که خاکشیر دارای طبع سرد می باشد استفاده از آن می‌تواند باعث کاهش حرارت بدن و در نتیجه درمان خارش های پوستی شود در کنار دمنوش خاکشیر استفاده از دمنوش مریم گلی نیز بسیار مفید می باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم