مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع شناسی، خواص و مضرات هلو

  • ۳۶۳
طبع شناسی، خواص و مضرات هلو

هلو میوه بسیار خوشمزه و خوشبو باشد و میوه بومی چین و جنوب آسیا است این میوه از نظر طعم دارای انواع مختلفی مانند انجیری، زعفرانی، برخی، کاردی و هلندری می باشد.درخت میوه هلو بیشتر در مناطق معتدل رشد می نماید.

 

طبع میوه هلو 

در طب سنتی طبع میوه هلو سرد و تر معرفی شده است و مصرف آن برای افرادی که دارای مزاج سرد می باشند مناسب نیست و بهتر است که آن را همراه با مصلحات آن مصرف نماید اما استفاده از هلو برای افرادی که دارای مزاج گرم به خصوص گرم و خشک هستند بسیار مفید می باشد.

علاوه بر آن طبع هسته هلو گرم و خشک است اما به دلیل اینکه هسته آن دارای ماده سمی سیانوژن می باشد بهتر است که مصرف نشود. 

 

مصلحات هلو 

همانطور که گفته شد طبع هلو سرد و تر میباشد و استفاده از آن برای افراد که دارای مزاج سرد می باشد مناسب نیست و بهتر است که همراه با مصلحات آن مصرف از جمله مصلحات هلو می توان به عسل و مربای زنجبیل اشاره کرد. 

همچنین مصرف هلو برای افرادی که دارای معده گرم می باشند و عطش بالایی دارند بسیار مناسب است.

 

فواید مصرف هلو 

هلو میوه آبدار و تابستانه میباشد که مصرف آن برای درمان دیابت بسیار مناسب است استفاده از آن به افرادی که به دیابت مبتلا می باشد توصیه می دهد علاوه بر آن مواد معدنی موجود در هلو می‌تواند به سم زدایی بدن کمک نماید.

از دیگر فواید مصرف هلو می توان به بهبود سلامت قلب اشاره کرد همچنین مصرف هلو این زنان باردار در دوران بارداری توصیه میشود زیرا باعث جلوگیری از نقص های سیستم عصبی می گردد.

 

مضرات مصرف هلو 

مصرف بیش از حد هلو این که سرشار از فیبر می باشد ممکن است که باعث کاهش جذب مواد مغذی در روده شده و منجر به ایجاد مشکلاتی چون اسهال، شکم درد و یبوست می گردد. 

علاوه بر آن به دلیل اینکه هلو  سرشار از پتاسیم می‌باشد زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث کاهش شدید فشار خون و در نتیجه سرگیجه و احساس خستگی می شود.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم