مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع و خواص هندوانه در طب سنتی

  • ۳۵۰
طبع و خواص هندوانه در طب سنتی

هندوانه یک میوه آبدار تابستانه میباشد که خواص منحصر به فردی دارد و مصرف آن برای کسانی که دارای غلظت خون می باشند بسیار مناسب است زیرا مولد خون رقیق می باشد. علاوه بر آن به دلیل اینکه هندوانه مولد بلغم شیرین می باشد برای تعدیل مزاج بدن بسیار مفید است.

 

طبع هندوانه 

همانطور که گفته شد هندوانه یک میوه تابستانه میباشد و مصرف آن باعث رفع عطش و گرمای بدن می گردد طبع هندوانه از نظر طب سنتی سرد و تر است و استفاده از آن یک گزینه بسیار مناسب برای افراد گرم مزاج میباشد و مصرف آن می‌تواند باعث تسکین تیزی خلط صفرا شود.

بهترین زمان مصرف هندوانه 

مصرف هندوانه در روزهای گرم تابستان برای رفع تشنگی بسیار مناسب می باشد اما یکی از نکات بسیار مهم برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر هندوانه این میباشد که باید به این نکته توجه کنید که چه زمانی بهترین اوقات مصرف این میوه خوشمزه می باشد؟ بر اساس نظر طب سنتی بهترین زمان خوردن هندوانه بین دو وعده غذایی می باشد.

مصلحات هندوانه 

همانطور که گفته شد هندوانه دارای طبع سرد و تر است و مصرف زیاد آن برای افرادی که دارای طبع سرد میباشد مناسب نمی باشد زیر باعث ایجاد احساس ضعف و سرما در آنها می گردد پس بهتر است که هندوانه به همراه مصلحات آن مانند عسل، گلنگبین و گلقند مصرف شود. 

خواص هندوانه 

هندوانه میوه میباشد که سرشار از انواع ویتامین ها پتاسیم منیزیم و آنتی اکسیدان است و مصرف آن به دلیل این که سرشار از فیبر می باشد می تواند مانند یک آبرسان پوست عمل کرده و در از بین بردن جوش و آکنه بسیار موثر میباشد همچنین استفاده از هندوانه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به پاکسازی کبد و کلیه منجر می گردد. از دیگر خواص هندوانه می‌توان به تقویت مو و افزایش رشد آن اشاره کرد.

مضرات هندوانه  

با اینکه هندوانه میوه ای میباشد که سرشار از فواید است اما بعضی از افراد ممکن است با خوردن آن دچار مشکلاتی شوند. یکی از مضرات مصرف هندوانه این می باشد که مصرف بیش از حد آن منجر به اسهال حالت تهوع و استفراغ می گردد همچنین بعضی از افراد ممکن است با خوردن آن دچار حساسیت شوند و احتمال بروز کهیر در آنها وجود دارد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم