مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف آلو طلایی

  • ۳۶۵
فواید مصرف آلو طلایی

آلو میوه ای میباشد که در انواع مختلف یافت می شود به گونه ای که می توان گفت امروزه بیش از دو هزار گونه از آن در سراسر جهان وجود دارد. در این میان آلو طلایی یکی از انواع پرطرفدار آلو می باشد که به عنوان یک میوه کم کالری و پرخاصیت شناخته می شود.

 

آلو طلایی سرشار از منگنز، مس، ویتامین c، ویتامین k، پتاسیم و انواع مواد معدنی می باشد و استفاده از آن باعث کاهش سطح قند خون شده و برای افراد دیابتی گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. 

آلو طلایی که نام دیگر آن آلو قطره طلا میباشد حاصل قلمه زدن آلوچه و آلو بخارا است. این  میوه گرد و تا حدودی بیضی شکل میباشد و گوشت آن هم رنگ پوست آن می باشد. 

فواید مصرف آلو طلایی 

درمان یبوست 

آلو طلایی یک از آنجایی که سرشار از فیبر می باشد به عنوان یک میوه ملین شناخته می‌شود و برای درمان مشکلات گوارشی بسیار مناسب است. مصرف آلو طلایی می تواند به درمان سوء هاضمه یبوست و حالت تهوع کمک نماید.

مفید برای پوست 

آلو طلایی دارای خواص می باشد که امروزه از آن برای ساخت بسیاری از کرم ها و ترمیم کننده ها استفاده می شود استفاده از این میوه از بروز جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کند و روند پیری زودرس پوست را به تاخیر می‌اندازد علاوه بر آن استفاده از آلوورا طلایی می‌تواند باعث افزایش کلاژن سازی پوست شود.  

کاهش قند خون 

همانطور که گفته شد آلو طلایی سرشار از فیبر می باشد و مصرف آن می تواند باعث کاهش جذب کربوهیدرات پس از هر وعده غذایی در بدن شود و از همین رو استفاده از آن از آنجایی که باعث تنظیم سطح قند خون در بدن می شود برای افراد دیابتی مناسب است همچنین مصرف آلو طلایی خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد

بهبود وضعیت استخوان ها 

یکی از فواید مصرف آلو طلایی این است که باعث بهبود وضعیت استخوان‌ها می‌شود به دلیل اینکه آلو طلایی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد توانایی بسیار بالایی در کاهش التهابات استخوانی دارد و از این رو استفاده از آن می تواند باعث جلوگیری از پوکی استخوان شود.

مفید برای زنان باردار 

آلو طلایی یکی از میوه هایی می باشد که معمولاً به زنان باردار مصرف آن توصیه می شود به دلیل اینکه آلو طلایی سرشار از ویتامین سی میباشد و استفاده از آن باعث جذب بیشتر آهن در بدن می شود می‌تواند به سلامت بافت بدن مادر و جنین کمک نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم