مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف لبو

  • ۳۶۰
فواید مصرف لبو

لبو یکی از محصولاتی می باشد که با چغندر قند از یک خانواده است و استفاده از آن باعث کاهش فشار خون و افزایش جریان خون می گردد. لبو که  نام دیگر آن شلغم خونین می باشد منبع خوبی برای فولات محسوب می شود.

 

فواید مصرف لبو

افزایش انرژی 

از آنجایی که لبو سرشار از نیترات می باشد استفاده از آن می تواند باعث افزایش سطح انرژی در بدن میشود . همچنین به دلیل اینکه مصرف لبو می تواند باعث بهبود جریان خون و افزایش سطح هورمون ها شود به افزایش سطح انرژی کمک می کند. علاوه بر آن مصرف لب و به دلیل اینکه باعث کاهش مصرف آدنوزین توسط عضلات می شود به ذخیره شدن انرژی در بدن کمک می نماید.

بهبود سلامت قلب 

از آنجایی که لب و سرشار از نیترات می باشد استفاده از آن به عنوان یک راه طبیعی برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود همچنین به دلیل اینکه مصرف لبو می تواند باعث کاهش فشار خون شود به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

تنظیم سطح قند خون 

از آنجایی که لبو سرشار از فیبر می باشد استفاده از آن می تواند باعث صد تنظیم سطح قند خون در بدن گردد علاوه بر آن استفاده از آب لبو از افزایش قند خون در بدن جلوگیری می کند. به طور کلی استفاده از لبو برای کسانی که به دیابت مبتلا میباشند توصیه میشود.

تقویت کبد 

استفاده از لبو می‌تواند باعث کاهش اثر فعالیت هایی شود که به کبد آسیب می رسانند. همچنین از آنجایی که لبو سرشار از بتائین می باشد استفاده از آن از تجمع چربی در کبد پیشگیری کرده و کبد را در برابر سموم محافظت می نماید.

درمان کم خونی 

لبو یکی از مواد غذایی میباشد که سرشار از آهن است و باعث افزایش جذب آهن در بدن نیز می گردد از همین رو مصرف لبو به افرادی که به بیماری کم خونی مبتلا می باشند توصیه می شود. علاوه بر آن فولات موجود در لبو برای درمان کم خونی مفید میباشد.

کندتر کردن روند پیری 

لبو سرشار از کاروتنوئید و ویتامین آ می باشد و از همین رو استفاده از آن باعث به تاخیر افتادن روند پیری میشود همچنین از آنجایی که لبو سرشار از آنتی اکسیدان نیز می باشد باعث میشود که با رادیکال های آزاد موجود در بدن مقابله کرده و برای مبارزه با چین و چروک مفید است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم