مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف قهوه

  • ۴۳۱
فواید مصرف قهوه

قهوه دومین نوشیدنی پر مصرف در جهان می باشد که دارای خواص زیادی می باشد. ۴۰ درصد از قهوه دنیا در برزیل کشت می شود. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه گرمسیری آفریقا و بعضی از جزایر جنوب و جنوب شرقی آسیا می باشد. 

 

فواید مصرف قهوه 

افزایش انرژی 

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سراسر جهان می باشد و به دلیل اینکه سرشار از کافئین است به عنوان یک داروی محرک شناخته می شود. مصرف قهوه به دلیل کافئین موجود در آن باعث می شود که جریان خون در بدن افزایش پیدا کند و در نتیجه به افزایش انرژی کمک می نماید.  

جلوگیری از پوسیدگی دندان 

یکی از شایع ترین بیماری های موجود در دندان پوسیدگی دندان می باشد مصرف روزانه قهوه در روز می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان و ایجاد حفره بر روی دندان‌ها گردد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع قهوه و طریقه مصرف آن در جلوگیری از پوسیدگی دندان تاثیر بسیار زیادی دارد.

پیشگیری از آلزایمر  

آلزایمر شایع ترین بیماری اعصاب در سراسر جهان می باشد و معمولاً سالمندان بالای ۶۵ سال بیشتر تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند. مصرف قهوه با بهبود عملکرد مغز می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را تا حدود ۶۵ درصد کاهش دهد. 

پیشگیری از دیابت 

یکی از ترکیبات مفید در قهوه اسید کافئیک می باشد و به دلیل اینکه قهوه خاصیت ضد التهابی دارد می تواند باعث محافظت از سلول های تولید کننده انسولین گردد به همین دلیل مصرف قهوه می‌تواند خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهد

سلامت کبد 

یکی از بیماری های مربوط به کبد بیماری سیروز می باشد که حتی در بسیاری از مواقع می تواند بسیار خطرآفرین باشد اما مصرف قهوه می‌تواند ریسک مبتلا شدن به این بیماری و دیگر بود اختلالات کبدی را تا حدود ۲۲ درصد کاهش دهد.

پیشگیری از نقرس 

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل می‌تواند باعث کاهش اسید اوریک در بدن گردد به همین دلیل می‌توان گفت مصرف قهوه خطر مبتلا شدن به نقرس را تا حدود ۵۷ درصد کاهش می دهد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم