مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف زردک

  • ۴۳۰
فواید مصرف زردک

زردک که با نام های دیگری چون هویج ایرانی و جذب هم شناخته می شود میوه ای زرد رنگ می باشد که از نظر ظاهری شبیه به هویج است. از آنجایی که این میوه دارای طبع گرم میباشد و انرژی بخش است مصرف آن برای افرادی که سرد مزاج می باشند مناسب است. 

 

فواید مصرف زردک 

رشد بهتر کودک 

مصرف زردک برای کودکان گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود زیرا با افزایش انرژی آنها از ضعف و بیحالی آنها جلوگیری می نماید علاوه بر آن استفاده از زردک برای کودکانی که مشکل شب ادراری دارند مناسب می باشد. 

تقویت سیستم بینایی 

زردک سرشار از بتاکاروتن می باشد که این ترکیب در کبد تبدیل به ویتامین a می گردد و مصرف آن می‌تواند به سلامت شبکه چشم کمک کند. از دیگر فواید زردک برای سیستم بینایی این است که از بروز مشکلات بینایی مانند آب سیاه و شب کوری جلوگیری می نماید.

درمان سنگ کلیه 

زردک به دلیل این که سرشار از پتاسیم می باشد مصرف آن باعث جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می گردد و علاوه بر آن به دلیل اینکه یک میوه ادرار آور است باعث خروج سدیم اضافه در بدن شده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری میکند. علاوه بر آن استفاده از زردک برای افرادی که دچار سنگ کلیه های کوچک می باشند می تواند به دفع آن کمک کند. 

کاهش وزن 

زردک سرشار از فیبر و آب می باشد و علاوه بر آن که می‌تواند مشکلات گوارشی مانند یبوست را بهبود بخشد به دلیل این که کالری کمی دارد باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی سیر باشد و به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می نماید.

جوانسازی پوست 

زردک میوه ای میباشد که سرشار از بتاکاورن و انواع ویتامین ها می باشد مصرف زردک باعث پاکسازی بدن و خروج مواد زائد از کبد می گردد و به همین دلیل می تواند باعث جلوگیری از جوش و آکنه بر روی پوست شود. علاوه بر آن به دلیل اینکه زردک می تواند به تصفیه خون کمک کند باعث می شود که پوست زیباتری داشته باشید. 

پیشگیری از سرماخوردگی  

زردک سرشار از ویتامین سی میباشد به گونه ای که مصرف یک پیمانه از آن باعث تامین ۲۵ درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین می گردد. از آن جایی که ویتامین سی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد استفاده از زردک می‌تواند خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی را کاهش دهد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم