مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف بامیه

  • ۴۲۴
فواید مصرف بامیه

بامیه یک از سبزیجاتی می باشد که به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از از ارزش غذای بسیار بالایی برخوردار می باشد. بامیه سرشار از کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین ها و فیبر میباشد و به همین دلیل مصرف آن باعث جلوگیری از پوکی استخوان می گردد.

 

فواید مصرف بامیه 

سم زدایی بدن 

بامیه یکی از سبزیجاتی می باشد که مصرف آن باعث تقویت سیستم گوارش می گردد و به دلیل اینکه در وسط آن ماده ای لزج  قرار گرفته است می‌تواند به دفع مواد زائد و سموم از بدن کمک کند.

تقویت قلب 

مصرف بامیه باعث افزایش نیتریک اکسید در بدن شده و به همین دلیل می‌تواند از قلب در برابر رادیکال های آزاد در بدن محافظت نماید. علاوه بر آن فولات موجود در بامیه می‌تواند باعث تقویت قلب شده و اسید فولیک موجود در آن از مسدود شدن رگهای خونی جلوگیری می نماید.

تقویت استخوان ها 

همانطور که گفته شد در بامیه مقدار زیادی کلسیم و اسید فولیک قرار گرفته است و به همین دلیل مصرف بامیه می‌تواند باعث استحکام استخوان ها و تقویت آنها گردد. علاوه بر آن مصرف بامیه می‌تواند خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. 

افزایش انرژی 

بامیه حاوی مقدار زیادی قند های سالم به نام پلی ساکارید میباشد به همین دلیل می‌تواند مصرف آن به افزایش انرژی بدن کمک نماید. معمولا به افرادی که دچار حالاتی مانند خستگی و ضعف می باشند مصرف بامیه برای رفع این حالات توصیه می گردد. 

سلامت چشم ها 

بامیه سرشار از ویتامین a می باشد و مصرف آن باعث تقویت سیستم بینایی چشم ها می گردد. معمولا برای جلوگیری از ابتلا به مشکلات چشمی مانند آب مروارید مصرف بامیه توصیه می گردد.

درمان گلو درد 

بامیه دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی می باشد و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند باعث کاهش علائم سرماخوردگی به خصوص گلودرد شود. معمولاً به افرادی که دچار حالات شدید گلودرد می باشند مصرف آب بامیه توصیه می گردد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم