مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف گل کلم

  • ۳۸۵
فواید مصرف گل کلم

گل کلم یکی از سبزیجاتی میباشد که سرشار از فیبر است و می‌توان آن را به شکل های مختلفی مانند خورش گل کلم و ترشی گل کلم مصرف نمود. گل کلم با رنگ های مختلف مانند سبز ، نارنجی، بنفش و سفید یافت میشود و دارای برگ های پهن می باشد.

 

در طب سنتی طبع گل کلم گرم و خشک معرفی می شود و از همین رو مصرف آن به زنان باردار و سالمندان توصیه می گردد. استفاده از گل کلم می‌تواند باعث تسکین دردهای گوارشی شده و به سم زدایی و پاکسازی بدن نیز کمک می کند.

فواید مصرف گل کلم 

تقویت دستگاه گوارش 

همانطور که گفته شد گل کلم سرشار از فیبر می باشد و استفاده از آن باعث سم زدایی بدن میگردد ترکیبات موجود در گل کلم مانند سولفورفان و گلوکوزینولات افزایش سلامت معده شده و به جلوگیری از رشد باکتری ها در معده کمک می نماید. مصرف گل کلم می تواند باعث درمان مشکلات گوارشی مانند زخم معده شود. 

درمان التهاب های روده ای 

گل کلم سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی است می تواند باعث جلوگیری از التهابات روده بزرگ شود علاوه بر آن استفاده از گل کلم برای افرادی که دارای علائم کولیت میباشد توصیه می شود زیرا باعث کاهش علائم این بیماری می گردد.

استحکام استخوان ها 

گل کلم سرشار از ویتامین c و ویتامین k می باشد و از همین رو نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن داشته و باعث تقویت استخوان ها میشود. علاوه بر آن مصرف گل کلم می‌تواند استخوان ها و مفاصل را در برابر آسیب‌های التهابی محافظت کند.   

افزایش جذب آهن 

استفاده از گل کلم به دلیل اینکه در آن مقدار زیادی ویتامین c قرار گرفته است باعث میشود که جذب آهن در بدن افزایش پیدا کند. از همین رو مصرف گل کلم برای جلوگیری از مبتلا شدن به کم خونی توصیه میشود

مفید برای کودکان   

همانطور که گفته شد گل کلم سرشار از فیبر می باشد و استفاده از آن در کودکان می‌تواند باعث جلوگیری از مبتلا شدن به یبوست شود علاوه بر آن به دلیل اینکه گل کلم سرشار از ویتامین c و ویتامین k می باشد می تواند باعث تقویت استخوان های کودکان گردد.

درمان سرما خوردگی 

گل کلم دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان و ویتامین c می‌باشد و همین امر باعث می شود که مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی تاثیرگذار باشد. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم