مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف آلبالو

  • ۳۹۹
فواید مصرف آلبالو

آلبالو میوه ای بهاری میباشد که دارای مزه ترش و رنگ قرمز تیره میباشد. از جمله بزرگترین کشورهای تولید کننده آلبالو می‌توان به اوکراین ترکیه و روسیه اشاره کرد. آلبالو سرشار از انواع ویتامین ها، فسفر، ملاتونین، پتاسیم، آهن، روی، منگنز و آنتوسیانین میباشد. 

 

فواید مصرف آلبالو 

درمان سرماخوردگی  

همانطور که گفته شد آلبالو سرشار از ویتامین c و آنتوسیانین میباشد و هم این ترکیبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و بدن را در برابر ابتلا به سرماخوردگی محافظت می نماید. علاوه بر آن استفاده از آلبالو برای درمان سرفه های دوران سرماخوردگی موثر میباشد و می تواند بدن را در برابر بیماری های ویروسی محافظت کند. 

جوانسازی پوست 

استفاده از آلبالو باعث تقویت بافت های همبند پوست می شود و می تواند با افزایش کلاژن سازی پوست به جوانسازی پوست کمک نماید. همچنین به دلیل اینکه آلبالو دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی می باشد باعث نابودی سلول های مرده پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می نماید.

کاهش وزن 

از آنجایی که آلبالو سرشار از کربوهیدرات می باشد و مصرف آن میتواند باعث افزایش چربی سوزی در بدن شود و به دلیل اینکه فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری می کند به کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن نیز کمک می نماید.  

پیشگیری از سکته مغزی 

آلبالو سرشار از ویتامین های گروه ب و آنتی اکسیدان می باشد و استفاده از آن علاوه بر این که می‌تواند باعث کاهش بیماری‌های عروقی شود خطر سکته مغزی را هم به اندازه چشمگیری کاهش می دهد

مفید برای زنان باردار 

استفاده از آلبالو به زنان باردار بسیار توصیه می گردد زیرا علاوه بر آن که می‌تواند باعث جلوگیری از یبوست در دوران بارداری شود خطر مبتلا شدن به دیابت بارداری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. علاوه بر آن ترکیبات موجود در آلبالو میتواند به سلامت مغز جنین کمک نماید.

درمان بی خوابی 

مصرف آلبالو به دلیل اینکه می تواند باعث تنظیم الگوهای خواب در بدن شود تاثیرات شگفت انگیز در درمان بی خوابی ایفا می کند. علاوه بر آن یکی از هورمون هایی که وجود آن باعث ایجاد یک خواب آرام میشود ملاتونین است آلبالو به دلیل این که سرشار از ملاتونین است می‌تواند در درمان کم خوابی و بی خوابی تاثیر گذار باشد. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم