مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی سرشار از آهن را بشناسید

  • ۸۹
مواد غذایی سرشار از آهن را بشناسید

کمبود آهن در بدن منجر به کم خونی می گردد بنابراین می‌توان گفت آهن یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در بدن می باشد که وجود آن باعث بهبود عملکرد سلول ها و اعضای بدن می شود. کمبود آهن در بدن خطر سکته مغزی را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد.

 

معمولاً مواد غذایی قرمز رنگ از آهن بیشتری برخوردار می باشد که کمبود آهن در بدن می تواند منجر به خستگی و افسردگی شود زیرا به دلیل کمبود آهن خون رسانی درست به اعضای بدن انجام نمی گیرد و در نتیجه می‌تواند باعث عملکرد نامناسب اعضای بدن شود 

انواع مواد غذایی سرشار از آهن 

حبوبات 

حبوبات از جمله مواد غذایی هستند که علاوه بر مواد معدنی دیگر سرشار از آهن می باشد. استفاده از حبوبات برای افرادی که گیاه خوار می باشند برای تامین آهن مورد نیاز بدن گزینه مناسبی محسوب می‌شود از جمله حبوباتی که سرشار از آهن هستند می توان به عدس نخود لوبیا لپه و سویا اشاره کرد. 

آب گوجه فرنگی 

آب گوجه فرنگی به عنوان یک نوشیدنی سالم و سرشار از آهن شناخته می شود علاوه بر آن به دلیل اینکه در آب گوجه فرنگی ترکیب مفیدی به نام لیکوپین وجود دارد می‌تواند باعث تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز شود.

تخم کدو  

مصرف تخم کدو در طول روز می تواند حدود ۲۳ درصد از نیاز روزانه شما به آهن را تامین نمایند علاوه بر آن مصرف تخم کدو جذب انواع ویتامین ها روی و منگنز را افزایش میدهد. پس به طور کلی می‌توان گفت مصرف تخم کدو علاوه بر درمان کم خونی در درمان بیماری‌های دیگری مانند افسردگی و فشار خون تاثیر گذار میباشد.   

کشمش 

کشمش یکی از مواد غذایی بسیار خوشمزه می باشد که علاوه بر این که سرشار از آهن است حاوی مقدار زیادی پتاسیم و ویتامین های گروه ب نیز می باشد. در طب سنتی استفاده از کشمش به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می گردد.

برنج قهوه ای  

برنج قهوه ای یکی از مواد غذایی میباشد که سرشار از آهن گلوکز منیزیم سلنیوم و پتاسیم می باشد و مصرف آن علاوه بر تامین آهن مورد نیاز بدن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد اما می توان گفت متاسفانه استفاده از برنج قهوه ای در ایران رواج زیادی ندارد. 

کینوا 

کینوا نوعی غلات می باشد که علاوه بر آن که دارای مقدار زیاد آهن می باشد به نسبت دیگر غلات دارای مقدار زیادی پروتئین ، مس، فولات و منیزیم نیز است. مصرف کینوا علاوه بر تامین آهن مورد نیاز بدن میتواند بعد را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم