مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

پونه و خواص بی نظیر آن

  • ۴۰۲
پونه و خواص بی نظیر آن

پونه یکی از گیاهان مفید دارویی می باشد که از خانواده نعناعیان است مصرف دمنوش پونه به دلیل اینکه دارای خاصیت آرام بخشی می باشد می تواند باعث تقویت سیستم عصبی شده و در درمان افسردگی تاثیرگذار باشد.  

 

 

پونه سرشار از کلسیم، ویتامینa، ویتامینb و ویتامین c می باشد و بیشتر در جاهای مرطوب مانند کنار جوی ها و چشمه ها رشد پیدا میکند. بهترین زمان برای چیدن پونه کوهی اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه می باشد. 

فواید مصرف پونه کوهی 

تسکین درد مفاصل 

ماساژ دادن استخوانها و مفاصل با روغن پونه کوهی می‌تواند به کاهش درد عضلات و مفاصل کمک نمایند. همچنین مصرف پونه کوهی باعث کاهش اسید اوریک موجود در خون می شود و به همین دلیل می‌تواند در کاهش درد مفاصل کمک کننده باشد و از آنجایی که دارای خاصیت قابل کنندگی است برای درمان دردهای مانند آرتریت و روماتیسم تاثیر گذار می باشد. 

درمان سرماخوردگی 

پونه کوهی سرشار از منتول می باشد و به همین دلیل می‌تواند به تخلیه ترشحات انباشته شده در ریه ها کمک کند. طب سنتی به افرادی که به سرماخوردگی یا برونشیت مبتلا می باشند استفاده از روغن پونه کوهی یا دمنوش آن توصیه می شود.  

تنظیم فشار خون 

پونه یکی از گیاهان دارویی سرشار از پتاسیم و منیزیم می باشد و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند باعث تنظیم فشار خون در بدن شود. مصرف پونه به صورت دمنوش بدن را در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می نماید.

مفید برای پوست 

استفاده از روغن پونه می‌تواند به کاهش التهابات پوستی کمک نماید علاوه بر آن با استفاده از این روغن می توانید چین و چروک های صورت خود را کمتر کرده و برای رفع خارش از آن استفاده نمایید.  

درمان عفونت 

پونه کوهی دارای خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی می باشد و به همین دلیل می‌تواند به درمان عفونت های موجود در بدن مانند عفونت‌های مجاری ادراری و کلیه کمک کند. همچنین استفاده از این روغن می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد عفونت در بدن شده و در بهبود سریعتر  زخم ها کمک کننده است. 

سم زدایی بدن 

مصرف روغن پونه  باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و به همین دلیل می‌تواند باعث دفع مواد زائد از بدن شده و منجر به اکسیژن رسانی بهتر به اعضای بدن می گردد. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم