مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف گلابی

  • ۳۹۶
فواید مصرف گلابی

گلابی یکی از میوه‌های شیرین،مغذی و آبدار میباشد. این میوه را مفیدتر و گرانبهاتر از طلا می دانند که اگر به طور صحیح استفاده شود برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع می‌شود. گلابی سرشار از آهن، فسفر،پتاسیم، منیزیم، کلسیم و منگنز میباشد. 

 

گلابی یک میوه شیرین تابستانه می باشد که مصرف آن اثر خنک کنندگی بسزایی دارد و از همین رو مصرف آن در تابستان باعث افزایش نشاط در افراد می‌شود. این میوه بسیار مفید سرشار از انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی و مس می باشد و مصرف آن باعث نابودی رادیکال های آزاد در بدن شده و بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت می نماید.

فواید مصرف گلابی 

 

تنظیم فشار خون 

کسانی که مبتلا به فشار خون هستند اگر به طور مرتب گلابی بخورند و بدن آنها مواد غذایی این میوه را جذب کند خون آنها تسبیح می شود و نتایج بسیار مفیدی در تنظیم فشار خون ایجاد می نماید. 

 

درمان مشکل کمبود ترشح بزاق دهان 

مصرف گلابی باعث افزایش ترشح بزاق دهان می شود و از همین رو به هضم بهتر غذا کمک می نماید. در گلابی ترکیباتی مانند تانن و پتاسیم وجود دارد که باعث حل اسید اوریک در بدن می شود و به همین دلیل برای درد مفاصل نیز مفید می باشد.

 

تقویت اعصاب  

دم کرده برگ درخت گلابی برای آرام کردن اعصاب بسیار تاثیر گذار می باشد به این منظور بهتر است که صد گرم برگ خشک درخت گلابی را به مدت ۲۰ دقیقه در یک لیتر آب جوش ریخته و آن را دم کنیم بعد از اینکه این محصول را صاف کردید یک گلابی را به برش های نازک تبدیل کرده و به آن محلول اضافه کنید. خوردن روزانه یک فنجان از این مخلوط می تواند به تقویت اعصاب کمک نماید.

درمان یبوست 

در طب سنتی به افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند مصرف کمپوت گلابی در هنگام صبح ناشتا توصیه می شود از آنجایی که گلابی سرشار از فیبر می باشد مصرف آن می‌تواند به حرکت بهتره روده ها کمک کند و در رفع یبوست تاثیر گذار باشد.

 

درمان ناراحتی های معده 

استفاده از رژیم گلابی برای کسانی که به مشکلات معده دچار می باشد بسیار مفید است اما بهتر است که از گلابی های کاملاً رسیده استفاده شود و به این نکته توجه داشته باشید که هرگز در روز بیشتر از دویست و پنجاه گرم گلابی مصرف ننمایید. رژیم گلابی باعث تقویت معده میشود. 

 
درمان بی خوابی 

دم کرده برگ درخت گلابی یک داروی شفابخش برای بی خوابی می باشد به این منظور باید ۱۲۰ گرم برگ خشک درخت گلابی را در یک لیتر آب جوش دم کنید و بعد از صاف کردن آن یک فنجان از آن را در موقع خواب بنوشید 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم