مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری نقرس و درمان آن با داروهای گیاهی

  • ۳۹۲
بیماری نقرس و درمان آن با داروهای گیاهی

بیماری نقرس بیماری می باشد که معمولا به دلیل تجمع بیش از حد اسید اوریک در بدن ایجاد می شود یعنی وقتی که کلیه ها نتوانند اسید اوریک اضافی در بدن را دفع کنند نقرس ایجاد می شود که این بیماری بیشتر در ناحیه پا ایجاد می گردد.

 

 

همانطور که گفته شد این بیماری بیشتر در ناحیه پا ایجاد می‌شود یعنی اسید اوریک اضافی بدن در مفاصل مانند آرنجها انگشت بزرگ پا قوزک پا و زانو ها تجمع پیدا میکند و می تواند باعث ایجاد درد شود. مردان به نسبت زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری میباشند. 

از جمله عواملی که باعث ایجاد بیماری نقرس می شود: 

فشار خون بالا 

نارسایی کلیه 

به هم خوردن تعادل هورمون ها 

استرس و اضطراب 

اختلال در کارکرد کبد 

دیابت 

درمان نقرس با داروهای گیاهی 

چیزو 

چیزو یک گیاه دارویی می باشد که در کشورهای شرقی بسیار مصرف آن متداول می باشد این گیاه دارویی فوق العاده دارای ترکیب به نام گزانتین اکسیداز میباشد که باعث جلوگیری از تشکیل اسید اوریک در بدن میشود به همین دلیل در پیشگیری و درمان نقرس تاثیر بسزایی دارد به منظور تاثیر بیشتر می توان کمی نعنا به آن اضافه کرد. 

کومبوچا  

کومبوچا یک چای تخمیر شده می باشد که سرشار از باکتری های پروبیوتیک است استفاده از این چای گیاهی می تواند به کاهش درد مفاصل کمک کرده و در پیشگیری و درمان نقرس تاثیر گذار میباشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که بعد از مصرف این چای دچار علائمی مانند سردرد و حالت تهوع شدید مصرف آن را قطع کنید.

آووکادو 

مصرف آووکادو به افرادی که به بیماری نقرس مبتلا می باشند توصیه می شود زیرا استفاده از آن باعث کاهش اسید اوریک در خون می گردد بنابراین استفاده از آووکادو در رژیم غذایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند توصیه میشود.  

پنجه شیطان 

پنجه شیطان گیاهی دارویی می باشد که دارای خاصیت ضد التهابی است و به دلیل این که می تواند در تسکین التهاب مفاصل مفید باشد مصرف آن به افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود همچنین استفاده از این گیاه باعث کاهش سطح اسید اوریک در خون می گردد.

گیلاس 

گیلاس یک گیاه فوق العاده خوشمزه می باشد که استفاده از آن باعث کاهش رسوبات نقرس در بدن می گردد همچنین به دلیل این که سرشار از آنتی اکسیدان و آنتوسیانین است می‌تواند به کاهش التهابات ناشی از نقرس کمک نماید

بید 

معمولاً افرادی که به بیماری نقرس مبتلا می باشد دچار درد در ناحیه پا هستند استفاده از پوست بید به دلیل اینکه دارای ترکیب به نام سالیسیلات می باشد علاوه بر این که می‌تواند باعث کاهش درد نقرس شود به پایین آوردن سطح اسید اوریک در بدن نیز کمک می نماید. 

روغن زیتون 

روغن زیتون سرشار از پلی فنول می‌باشد و استفاده از آن به کاهش التهابات بدن کمک می نماید بنابراین مصرف آن به افرادی که به بیماری نقرس و آرتروز مبتلا می باشند توصیه می شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم