مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

انواع گوشت ها و مزاج آنها

  • ۴۲۲
انواع گوشت ها و مزاج آنها

گوشت سرشار از پروتئین های حیوانی می باشد و استفاده به جا از آنها توصیه می‌شود زیاده روی در مصرف گوشت در رژیم غذایی توصیه نمی گردد و پرخوری از این مواد موجب بیماری های صعب العلاج می‌شود.  

 

هر نوع گوشت مزاج خاصی دارد و برای افراد خاصی توصیه می شود گوشت های سفید عموماً از مزاج سرد برخوردار می‌باشد و برای افرادی که ناراحتی های استخوان و روماتیسم دارند و به خصوص برای افرادی که از بیماری های روحی و افسردگی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود و بعضی از گوشت‌های قرمز نیز دارای طبع سرد هستند مانند گوشت گاو، گوشت گوساله و گوشت بز و با مصرف آنها اثر تخریبیشان در افراد سرد مزاج بیشتر از گوشت سفید می باشد.

گوشت‌های قرمز که از مزاج گرم برخوردار هستند به افرادی که دارای دردهای استخوانی، اعصاب، روماتیسم، آرتریت، روماتوئید و صرع هستند توصیه می‌شود. گوشت گنجشک و گوشت سار و گوشت کبوتر برای کودکان صرعی و کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند و دیر راه می روند بسیار مفید می باشد همچنین مصرف گوشت شتر برای افرادی که دارای طبع سرد می باشند و همیشه احساس سرما می کنند توصیه می گردد.

پاچه گوسفند همراه با سوپ جو برای افرادی که یبوست دارند و از کلیت روده رنج می برند سودمند می باشد همچنین به این نکته توجه داشته باشید که گوشت های سفید یا قرمزی که طبع آن ها سرد می باشد برای افرادی که دچار بیماری ام اس هستند فوق العاده مضر می باشد.

طبع انواع گوشت 

شتر گرم و خشک

 گاو سرد و تر

 گوساله سرد و تر

 گوسفند گرم و تر

 بز سرد و تر

 خروس زرد و تر

 جوجه مرغ گرم و تر

 انواع ماهی ها سرد و تر

 میگو سرد و تر

 اردک سرد و تر

 بوقلمون گرم و تر

 بلدرچین گرم و تر

 گنجشک گرم و تر

 کبوتر گرم و تر

 آهو گرم و تر

 کله پاچه سرد و تر 

دل گرم و تر

 قلوه گرم و تر

 جگر سفید سرد و تر

 جگر سیاه گرم و تر 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم