مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

روش های سالم زیستن

  • ۴۳۰
روش های سالم زیستن

مردم کشورمان در قدیم به خصوص در گذشته های نه چندان دور خیلی راحت تر و سالم تر از اکنون زندگی می کردند زیرا هر خانواده ای طبع خود را به خوبی می‌شناخت و بر مبنای آن غذای خود را تهیه می‌کرد. 

 

برای سالم زیستن توصیه می شود که در صورت امکان از مواد غذایی تازه استفاده کنید مثلاً بهتر است که سبزیجات را برای خشک کردن خورد نکنید بلکه سبزیجاتی مانند نعنا و ریحان را با جدا کردن برگهای زرد و خراب تمیز کنید و پس از شستن و آبکش کردن، آنها را با مواد طبیعی مانند نمک یا سرکه ضدعفونی کرده و سپس آن را روی پارچه تمیز و در سایه قرار دهید تا خشک شود بعد از خشک شدن به‌راحتی می‌توان ریشه آنها را جدا کرد و در ظروف پارچه‌ای تمیز نگهداری کرد و به موقع از آنها استفاده کرد. همچنین باید سعی کرد که از مصرف غذاهای فست فودی مانند پیتزا خودداری کنید زیرا این نوع غذاها در بدن انسان تبدیل به قند و چربی می شود. سوسیس و کالباس به علت داشتن مواد نگهدارنده ای به نام سدیم نیتریت برای بدن انسان فوق العاده مضر می باشد و بر روی کبد اثر های منفی می گذارد و انسان را دچار بیماری‌های عصبی می نماید.

مسئله دیگری که باید به آن اهمیت داده شود خواب به موقع و استراحت کافی می باشد با این کار قوای از دست رفته انسان دوباره به حالت عادی باز می‌گردد.  انجام مقداری نرمش و ورزش روزانه به تناسب اندام و سن و سال خود باعث شادابی و نشاط انسان میشود. 

یکی دیگر از راه هایی که باعث سلامتی جسم می شود توجه به سلامت روح و روان می باشد. به این منظور باید هرگز اجازه ندهید که انرژی های منفی و استرس به روح و روانتان  آسیب برساند. داشتن محیطی ساده و سالم و استفاده از وسایل طبیعی می تواند باعث ایجاد روح و روانی سالم و درنتیجه جسمی سالم  شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم