مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

انواع بیماری های پوستی

  • ۴۳۷
انواع بیماری های پوستی

مشکلات پوستی یکی از حالاتی می باشد که معمولاً برای افراد ناراحت کننده است و به دلایل مختلفی مانند شرایط ژنتیکی،ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، مصرف مواد تحریک‌کننده و آلرژی ها اتفاق می افتد. از میان بیماری های پوستی اگزما شایع ترین می باشد. 

 

 

انواع بیماریهای پوستی  

 

اگزما 

همانطور که گفته شد اگزما شایعترین بیماری پوستی می باشد که معمولاً با علائمی مانند برجستگی، پوسته پوسته شدن پوست، خارش، سوزش، قرمزی و تاول همراه میباشد. افرادی که به اگزما مبتلا می‌شوند باید خوراکی‌هایی را مصرف کنند که در آنها باعث ایجاد یبوست نشود بنابراین می توان گفت مصرف زیتون، انجیر، شیرین بیان و بادرنجویه بسیار کمک کننده می باشد.

 

آکنه 

آکنه که به آن جوش غرور جوانی هم گفته می‌شود یکی دیگر از مشکلات پوستی می باشد که معمولاً به صورت جوش های کوچک چرکی و جوش های سرسیاه خود را نشان میدهد بنابراین افرادی که به این مشکل پوستی مبتلا می‌شوند باید از خوردن فست فودها و غذاهای کنسروی خودداری کرده و از داروهای گیاهی مانند عرق بومادران و آویشن استفاده کنند.

 

چین و چروک پوست 

چین و چروک پوست یکی از مشکلاتی می باشد که معمولاً به دلیل بالا رفتن سن ، کم آب شدن پوست، اشعه آفتاب و عادات بد خوابی اتفاق می افتد. افرادی که دچار چین و چروک پوست می شوند باید در رژیم غذایی خود سویا و ماهی بیشتری قرار دهند همچنین خوردن نارنج، هویج، گرمک و توت فرنگی کمک کننده می باشد.

عفونت های قارچی 

عفونت های قارچی یکی دیگر از مشکلات پوستی می باشد که معمولاً با علائمی مانند قرمز شدن پوست، خارش و سوزش و خارج شدن ترشحات از پوست خود را نشان می دهد. این افراد باید از مصرف گوشت قرمز، قارچ و شکر خودداری کنند و مصرف گیاهان دارویی مانند پونه کوهی، سرکه سیب و زغال اخته را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

 

کک و مک 

کک و مک یکی از مشکلات پوستی می باشد که معمولاً افرادی که روزانه در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند بیشتر به آن مبتلا می گردند و در فصل تابستان بیشتر این عارضه دیده می شود برای درمان کک و مک استفاده از گیاهانی مانند ماش، نخود، گوجه فرنگی و آب آلبالو بسیار تاثیر گذار می باشد.

 

آفتاب سوختگی 

آفتاب سوختگی حالتی می باشد که معمولاً به دلیل در معرض قرار گرفتن زیاد نور خورشید پوست صورت دچار سوختگی می شود و با علائمی مانند خارش پوست و قرمزی همراه است برای درمان آفتاب سوختگی استفاده از روغن کنجد، روغن گردو، خیار و آلوورا تاثیر گذار می باشد. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم