مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

دمنوش بابونه و خواص آن

  • ۴۳۵
دمنوش بابونه و خواص آن

بابونه یکی از گیاهان دارویی می‌باشد که از آن برای تقویت بدن استفاده می‌شود و در طب سنتی طبع آن گرم و خشک معرفی می گردد. این گیاه دارای گلبرگ های سفید و گل های زرد می‌باشد. 

 

این گیاه دارویی سرشار از آنتی اکسیدان ها فلاونوئیدها، پاتولتین و آپیژنین میباشد من به عنوان یک داروی ضد افسردگی که شناخته می شود. مصرف دمنوش بابونه باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شده و از ریزش موها و التهابات پوستی جلوگیری می نماید.

 

فواید مصرف بابونه 

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش 

از آنجا که بابونه یک گیاه دارویی آرامبخش می‌باشد از آن می‌توان به عنوان یک داروی مسکن برای درمان درد های عصبی سیستم گوارش استفاده کرد همچنین برای درمان دیگر مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع ،استفراغ و کم اشتهایی بسیار تاثیرگذار می‌باشد. 

 

درمان افسردگی 

همانطور که گفته شد بابونه یک گیاه آرام بخش می باشد که استفاده از آن باعث کاهش استرس شده و می تواند در درمان افسردگی بسیار تاثیرگذار باشد. بابونه به دلیل اینکه سرشار از سرتونین و ملاتونین می باشد به باز شدن رگهای خونی کمک کرده و در تسکین بعضی از دردها مانند دردهای قاعدگی کمک کننده است.

 

تقویت پوست و مو 

از آنجایی که بابونه دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی می باشد و سرشار از فلاونوئیدها می باشد باعث می شود که استفاده از آن به جوانسازی پوست کمک کرده و به نابودی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. از دیگر فواید مصرف دمنوش بابونه این است که از آن می توان برای از بین بردن جای لک های تیره و خطوط ریز موجود در پوست استفاده کرد. همچنین مصرف دمنوش بابونه با تقویت فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری کرده و از آن می‌توان برای درمان شوره سر استفاده کرد.  

 

درمان گلو درد 

استفاده از دمنوش بابونه یکی از روشهای خانگی می باشد که از آن می توان برای درمان گلودرد و سرماخوردگی استفاده کرد. ترکیبات موجود در دمنوش بابونه باعث نابودی باکتری های گلو شده و می تواند به درمان گلو درد کمک کند. بنابراین مصرف دمنوش بابونه به افرادی که دچار گلودرد و سرفه می باشد توصیه می‌شود.

 

بهبود بهداشت دندان ها 

در بسیاری از مواقع افراد ممکن است با عفونت های باکتریایی دندان روبرو شوند که استفاده از دمنوش بابونه می‌تواند به دفع باکتری های دندان و رفع عفونت کمک نماید. همچنین از دمنوش بابونه می توانید برای رفع دندان درد و التهابات لثه استفاده کنید. 

 

تسکین درد 

بابونه گیاهی دارویی می باشد که مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده و در تسکین دردهای بدن تاثیر گذار می باشد بنابراین از روغن این گیاه دارویی می توان برای درمان و تسکین درد هایی مانند درد مفاصل، کمر درد و گوش درد استفاده کرد. همچنین مصرف دمنوش بابونه به درمان بواسیر، کم خونی و کمک می نماید. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم