مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان سردرد با راهکارهای خانگی

  • ۴۴۸
درمان سردرد با راهکارهای خانگی

سردرد معمولا به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد و در بین همه مردم از کودکان گرفته تا بزرگسالان شایع می باشد. بعضی از سردردها بسیار آزاردهنده می باشند و احتمال بازگشت آنها در سال‌های آینده وجود دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که سردرد به دلیل سیگنال های ارسال شده از رگهای خونی و عضلات سر رخ می‌دهد. 

 

سردرد در بعضی از مواقع تشدید می‌شود که ممکن است زندگی روزمره را مختل کند و در بعضی از مواقع باعث ایجاد درد در ناحیه پیشانی، جمجمه ،چشمها و سینوس‌ها می‌شود. مثلا اگر سردرد در بالای سر احساس شد به این معنا می باشد که بدن به آب بیشتری احتیاج دارد و اگر سردرد در پشت سر احساس شد به این معنا می باشد که شما در محیط استرس زایی قرار دارید. 

 

 

علل ایجاد سردرد 

 

عفونت های سینوسی 

سرماخوردگی

استشمام دود سیگار و عطر

کمبود آب در بدن 

کمبود خواب 

استرس و اضطراب 

خستگی چشم 

 

 

علائم سردرد 

 

قرمز شدن چشم ها 

حالت تهوع 

درد در ناحیه پیشانی 

کاهش اشتها 

حساسیت نسبت به نور و صدا 

 

 

درمان سردرد با راهکارهای خانگی 

 

روغن نعنا 

استفاده از روغن نعنا برای تسکین سر درد بسیار موثر می باشد زیرا باعث باز شدن رگهای خونی مسدود شده می شود همچنین به دلیل اینکه باعث افزایش جریان خون در بدن می گردد می تواند باعث درمان سردرد شود. به این منظور بهتر است که روغن نعنا را به پیشانی و گردن خود ماساژ دهید.

 

دانه کنجد 

دانه کنجد به دلیل این که سرشار از منیزیم و ویتامین e تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از سردرد دارد همچنین استفاده از آن باعث تثبیت میزان استروژن در بدن شده و برای درمان سردردهای میگرنی بسیار موثر می باشد.

بابونه گاوی 

گیاه دارویی بابونه گاوی سرشار از پارتنولید می باشد و برای درمان سردرد موثر میباشد همچنین افرادی که به سردردهای میگرنی مبتلا می باشند استفاده از بابونه گاوی می‌تواند باعث پیشگیری از حملات میگرنی شود.

 

چای و قهوه   

چای وقهوه به دلیل اینکه سرشار از کافئین می باشند باعث می‌شوند که رگهای خونی منقرض شود و اثرات مثبتی روی درمان سردرد دارند. مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار باعث افزایش هوشیاری شده و به بهبود عملکرد مغز کمک می نماید و از همین رو باعث کاهش سردرد می‌شوند.

ماست 

ماست یکی از لبنیات می باشد که سرشار از کلسیم می باشد و استفاده از آن باعث می‌شود که مغز عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد و در پیشگیری از مبتلا شدن به سردرد بسیار موثر است. پس بهتر است افرادی که به سر درد مبتلا می‌شوند در آن هنگام از ماست استفاده کنند.

 

چای زنجبیل 

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی میباشد که تاثیرات بسیار مفیدی در سردرد دارد. همچنین افرادی که در هنگام سردرد دچار حالاتی مانند حالت تهوع و استفراغ می شوند مصرف دمنوش زنجبیل در رفع این حالات می تواند بسیار کمک کننده باشد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم