مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

آجیل ها و فواید مصرف آنها

  • ۴۵۷
آجیل ها و فواید مصرف آنها

آجیل‌ها منابع بسیار مفیدی از مواد مغذی چربی های اشباع شده و فیبرها می باشند و از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند. مصرف آجیل ها خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

 

به طور کلی کسانی که از آجیل استفاده می‌کنند از طول عمر بالاتری برخوردار هستند زیرا مصرف آجیل باعث کاهش فشارخون و کلسترول می‌شود و خطر سکته های مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد. 

 

آجیل ها و فواید مصرف آنها 

 

پسته 

پسته یکی از آجیل‌هایی می باشد که منشا اصلی آن به ایران برمی‌گردد و سرشار از فیبر، پروتئین، منیزیم ،کربوهیدرات و انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن باعث افزایش انرژی در بدن میگردد. استفاده از پسته باعث می‌شود که سطح مواد شیمیایی اکسید شده در بدن کاهش پیدا کند و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش دهد. 

 

نخودچی 

نخودچی که از آجیل هایی می باشد که در طب سنتی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است زیرا منبع بسیار خوبی از پروتئین ها می باشد و استفاده از آن باعث تامین انرژی در بدن می گردد. همچنین مصرف به نخودچی به دلیل این که سرشار از انواع ویتامین ها، فسفر، منیزیم و پتاسیم می‌باشد باعث افزایش نشاط در بدن شده و برای درمان افسردگی از آن استفاده می شود

 
فندق 

فندوق یکی از آجیل‌هایی می باشد که منشاء اصلی آن به استرالیا برمی‌گردد و سرشار از پروتئین و ویتامین e می باشد. استفاده از فندق باعث تاثیرات بسیار مفیدی بر روی قلب می گردد زیرا باعث کاهش کلسترول بد خون میشود. فندوق از محبوبیت بسیار بالایی در آمریکا برخوردار می‌باشد. از دیگر فواید مصرف فندق این است که باعث بهبود عملکرد رگ‌های خونی شده و به کاهش التهاب در بدن کمک می نماید.

 

 

بادام زمینی 

مصرف بادام زمینی خطر مبتلا شدن به دیابت را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد همچنین مصرف بادام زمینی به زنان باردار به دلیل اینکه کودکان آنها در آینده مبتلا به آسم و بیماری های حساسیتی نشوند توصیه می گردد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بادام زمینی های بدون نمک را برای مصرف انتخاب کنید.

 

گردو 

گردو یکی از آجیل های بسیار پرطرفدار می باشد که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع، کربوهیدرات و پروتئین می باشد و مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد. همچنین گردو سرشار از فلا نوئیدها و اسید فولیک می باشد و به بهبود جریان طبیعی خون در بدن کمک می نماید همچنین باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌گردد. 

 

شاه بلوط  

شاه بلوط سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات می‌باشد و مصرف آن باعث افزایش چربی سوزی در بدن می گردد و منجر به کاهش وزن میشود. استفاده از شاه بلوط به دلیل اینکه خاصیت سیرکنندگی دارد باعث می‌شود که افراد بعد از مصرف آن تا مدت زمان زیادی احساس سیری کنند و باعث کاهش وزن میشود. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم