مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

موز و خواص بی نظیر آن

  • ۴۵۹
موز و خواص بی نظیر آن

موز یکی از محبوب ترین میوه ها برای مردم سراسر جهان می باشد که به دلیل پوست کندن راحت و سرو آسان جز‌ میوه‌های مجلسی محسوب می‌شود. موز دارای طبع گرم میباشد و مصرف آن برای سالمندان، خانم های باردار و ورزشکاران بسیار توصیه می گردد.

 

موز میوه ای می‌باشد که سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، ویتامین a و ویتامین c می باشد و مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد. به طور کلی موز هایی که رسیده تر باشند و رنگ آنها تیره تر باشد مواد مغذی موجود در آنها بیشتر است و باعث تقویت قدرت گلبول های سفید در بدن می گردد.

 

 

 

فواید مصرف موز 

 

درمان کمردرد 

همانطور که گفته شد در موز مواد معدنی زیادی مانند پتاسیم وجود دارد که باعث خونرسانی بهتر به مهره‌های کمر شده و در حفظ الکترولیت های خون بسیار موثر می باشد. به همین دلیل مصرف موز باعث کاهش کمر درد می گردد.

 

تقویت عضلات 

مصرف موز برای بدنسازان بسیار توصیه می‌شود زیرا آنان با انجام حرکات ورزشی باعث می‌شوند که پتاسیم بدنشان مصرف شود و مصرف موز باعث برگرداندن پتاسیم به بدن می گردد. دلیل اینکه موز سرشار از کربوهیدرات می باشد و استفاده از آن باعث بازگرداندن سطح گلیکوژن بدن شده و به بازسازی عضلات آسیب دیده کمک می نماید.

 

تقویت مو 

درمورد ترکیباتی مانند اسید فولیک وجود دارد که علاوه بر آنکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و باعث تقویت فولیکول های مو نیز می گردد و از این رو از ریزش مو جلوگیری می نماید. مصرف موز تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست نیز دارد و برای از بین بردن جای جوش های صورت میتوان از آن استفاده کرد. 

 
دفع مواد زائد از بدن 

یکی از ترکیبات موجود در موز پکتین می باشد و استفاده از آن به روند سم زدایی بدن کمک میکند به این صورت استفاده از موز باعث افزایش ادرار در بدن شده و منجر به دفع ترکیبات مضر و سمی از خون میشود.

 

تقویت اسپرم 

در موز ترکیبی به نام بروملین وجود دارد که باعث درمان ناتوانی جنسی در مردان می گردد همچنین به دلیل اینکه در آن انواع مواد معدنی وجود دارد به تقویت اسپرم کمک کرده و باعث تنظیم هورمون های مردانه می شود. مصرف موس با افزایش جریان خون در آلت تناسلی مردان باعث افزایش و پایداری اسپرم ها می شود.

 

رفع مشکلات گوارشی 

در موز انواع ویتامین ها مانند ویتامین c وa وجود دارد که مصرف آن باعث رفع مشکلات گوارشی می‌شود همچنین زنان باردار که در دوران بارداری خود با حالتهای مانند حالت تهوع و استفراغ روبرو می‌باشند مصرف موز برای رفع این حالت ها می تواند به آنها بسیار کمک نماید.

 

تقویت بینایی 

همانطور که گفته شد در موز انواع ویتامین ها مانند ویتامین a و c وجود دارد که به تقویت بینایی کمک کرده و بتاکاروتن موجود در آن باعث رفع مشکلاتی مانند آب‌مروارید میشود همچنین از پیری زودرس چشم جلوگیری می نماید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم