مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف سمنو

  • ۴۶۳
فواید مصرف سمنو

سمنو یکی از مواد غذایی می باشد که طبع آن گرم و معتدل است و سرشار از آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید فولیک،پروتئین و کربوهیدرات می باشد. مصرف سمنو به عنوان یک وعده غذایی اصلی باعث تامین انرژی بدن افراد می گردد.

 

بسیاری از افراد به دلیل نرسیدن مواد مغذی به بدنشان دچار بیماری می شوند اما مصرف سمنو به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد باعث رسیدن ریزمغذی‌ها به بدن فرد می‌شود و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می نماید.

سمنو یکی از مواد غذایی می باشد که شیرینی آن کاملا طبیعی است و مصرف آن حتی برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشند  مناسب است. 

 

فواید مصرف سمنو 

 

تقویت بینایی 

استفاده از سمنو در رژیم غذایی به دلیل اینکه در آن ویتامین های مختلفی مانند ویتامین a و e وجود دارد باعث تقویت چشم شده و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد. 

 

افزایش انرژی 

سمنو به دلیل اینکه در آن کربوهیدرات و نشاسته بسیار زیادی وجود دارد مصرف آن باعث افزایش انرژی بدن میگردد همچنین به رشد و ترمیم بدن کمک می نماید. از دیگر فواید مصرف سمنو این است که باعث کاهش ورم مفاصل می گردد.

 

بهبود رشد جنین 

مصرف سمنو باعث سلامت جنین شده و استفاده از آن در دوران بارداری توصیه می گردد علاوه بر آن استفاده از سمنو باعث افزایش شیردهی می‌گردد. زنان بارداری که از سمنو  استفاده کنند باعث می‌شود که بتوانند زایمان راحت تری انجام دهند همچنین به عنوان یک تغذیه مناسب برای نوزادان می باشد.

 
درمان دیابت 

شیرینی سمنو طبیعی می باشد و در پخت آن از هیچ گونه شیرین‌کننده مصنوعی استفاده نشده است. شیرینی سمنو به دلیل وجود ماده ای به نام مالتوز می باشد بنابراین استفاده از آن باعث تنظیم قند خون شده و به افراد دیابتی توصیه می گردد.

 

تقویت ماهیچه ها 

سمنو می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای افرادی که فعالیت های ورزشی و بدنسازی انجام می دهند استفاده شود زیرا به دلیل ریزمغذی های فراوانی که در آن وجود دارد باعث تقویت ماهیچه‌ها شده و منجر به افزایش رشد ماهیچه ها می شود. 

 

کاهش وزن 

سمنو سرشار از فیبر می‌باشد و مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زیاد احساس سیری داشته باشد بنابراین می‌توان گفت مصرف سمنو باعث کم اشتهایی شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

 

استحکام استخوان ها 

سمنو یکی از مواد غذایی می باشد که سرشار از کلسیم و فسفر می‌باشد بنابراین استفاده از آن باعث استحکام استخوان ها شده و در رفع مشکل پوکی استخوان بسیار تاثیرگذار است. به طور کلی مصرف سمنو به زنان یائسه توصیه می گردد.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم