مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

سنجد و خواص بی نظیر آن

  • ۴۷۸
سنجد و خواص بی نظیر آن

سنجد میوه ای می باشد که سرشار از فیبر، ویتامین c و ویتامین k می‌باشد و در طب سنتی طبع آن سرد و خشک معرفی شده است بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای طبع گرم میباشند بسیار توصیه می گردد.

 

سنجد دارای طعم شیرین می‌باشد که مصرف آن خواص زیادی برای بدن به دنبال دارد حتی از برگ درخت سنجد در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. مصرف سنجد به دلیل اینکه در آن ویتامین های بسیار زیادی وجود دارد باعث استحکام استخوان ها شده و همچنین به تقویت بینایی کمک می نماید.

 

فواید مصرف سنجد 

 

تقویت سیستم گوارش

سنجد دارای خواص ضد التهابی می باشد و استفاده از آن به کاهش التهابات سیستم گوارش کمک کرده و در درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال تاثیر گذار است. استفاده از سنجد برای افرادی که در صبحگاه احساس حالت تهوع دارند و بسیار توصیه می گردد.

 

درمان مشکلات بارداری 

بسیاری از بانوان در دوران بارداری با مشکلات زیادی روبرو می شوند مثلا مصرف سنجد در دوران بارداری باعث تقویت استخوان‌ها شده و از مبتلا شدن به پوکی استخوان جلوگیری می نماید همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می نماید.

 

تقویت پوست و مو 

استفاده از سنجد باعث تقویت فولیکول های مو شده و به رشد بهتر موها کمک می نماید همچنین از از ریزش مو جلوگیری می نماید. مصرف سنجد باعث کلاژن سازی پوست شده و به شادابی پوست کمک می نماید و در رفع مشکلاتی مانند خارش پوست بسیار تاثیرگذار است به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که به همراه روغن زیتون مصرف شود.

 

درمان زخم ها 

سنجد یکی از میوه هایی می باشد که دارای خاصیت ضد قارچی و ضد عفونت می باشد از وقتی شدن زخم های موجود در بدن جلوگیری می نماید همچنین استفاده از سنجد باعث جلوگیری از عفونت زخم ها می شود و برای بهبود زخم استفاده می گردد.

 

 

افزایش وزن

سنجد به صورت که به صورت پودر استفاده شود تاثیر بسیار زیادی در افزایش وزن دارد و برای افرادی که از لاغری رنج می‌برند بسیار مناسب است. استفاده از پودر سنجد باعث پر شدن صورت میگردد.

 

رفع استرس 

در بدن هورمون هایی وجود دارند که باعث ایجاد استرس در بدن می شود و مصرف برگ گیاه سنجد باعث خنثی شدن این نوع هورمون ها می گردد و به آرامش اعصاب کمک کرده و مانند یک داروی آرام بخش می باشد. همچنین مصرف سنجد به دلیل اینکه باعث بهبود عملکرد مغز می شود از افسردگی جلوگیری می نماید.

 

کمک به رشد کودکان 

به دلیل اینکه در سنجد ویتامین c بسیار زیادی وجود دارد که مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان شده و از ورود عفونت به بدن آنها جلوگیری می نماید همچنین در سنجد ترکیبات بسیار مفیدی مانند آمینو اسیدها و پروتئین وجود دارد که باعث عضله سازی کودکان شده و به رشد بهتر آنها کمک می نماید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم