مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

میوه های بهاری و خواص بی نظیر آنها

  • ۴۷۱
میوه های بهاری و خواص بی نظیر آنها

میوه های بهاری دارای خواص بی نظیری میباشند و نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند و از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند. بیشتر میوه های بهاری سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین های c و b می باشند.

 

از آنجایی که انواع میوه های بهاری سرشار از آنتی اکسیدان می باشند باعث نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن شده و به جوانسازی پوست کمک می نماید همچنین به دلیل اینکه دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری هستند باعث دفع سموم از خون شده و در درمان جوش و آکنه کمک کننده می‌باشند.

 

میوه های بهاری و فواید مصرف آنها 

 

هندوانه 

هندوانه سرشار از ویتامین c می‌باشد و باعث بهبود سلامت دستگاه گردش خون شده و خطر مبتلا شدن به فشار خون بالا را کاهش می دهد همچنین از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی می گردد. از دیگر فواید مصرف هندوانه این می باشد که به دلیل اینکه در آن فیبر بسیار زیادی وجود دارد به عملکرد درست دستگاه گوارش کمک کرده و بوستر جلوگیری می نماید. 

 

زردآلو 

زردآلو میوه می‌باشد که سرشار از پتاسیم، ویتامین ث ،فیبر و ویتامین b می باشد باعث تقویت بینایی شده و به محافظت از قلب کمک می کند همچنین از آنجایی که سرشار از بتاکاروتن می‌باشد برای درمان بیماریهای روانی مانند خستگی گیجی و فراموشی و بی خوابی موثر میباشد.

 
توت فرنگی 

در توت فرنگی ترکیب بسیار مفیدی به نام پولی فنول وجود دارد که باعث محافظت قلب میشود همچنین به دلیل اینکه در توت فرنگی ماده‌ای به نام آنتو سیانین وجود دارد از ایجاد پلاک، در عروق خونی جلوگیری کرده و مانع فشار خون بالا میشود. از دیگر فواید مصرف توت فرنگی می باشد که باعث تنظیم سطح قند خون در بدن می گردد.

 

گوجه سبز 

گوجه سبز یکی از میوه های بسیار پرطرفدار بهاری می باشد که با بهبود عملکرد مغز به تقویت سیستم عصبی کمک می نماید از آنجایی که در آن فیبر بسیار زیادی وجود دارد که باعث عملکرد بهتر روده ها و کلیه ها میشود. آنتی اکسیدان های موجود در گوجه سبز ز باعث می شود که متابولیسم بدن بهبود پیدا کند و به کاهش وزن کمک می کند.  

 
توت سفید 

توت سفید میوه ای می باشد که دارای طبع گرم و تر است و در رفع آلرژی های فصلی موثر می باشد این میوه دارای خواص ضد التهابی بوده و مصرف آن باعث کاهش کلسترول بد شده و قلب را در برابر سکته قلبی و بیماری های قلبی محافظت می نماید.

 

گیلاس 

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و باعث سلامت پوست شده و از چین و چروک پوست جلوگیری می نماید. از دیگر فواید مصرف گیلاس این است که باعث پاکسازی پوست صورت از سلول‌های مرده می شود و به شادابی و نرم شدن پوست کمک می‌کند.  

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم