مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان ورم طحال با طب سنتی

  • ۴۸۸
درمان ورم طحال با طب سنتی

بیماری ورم طحال با بیماری هایی که مربوط به سلول های خونی قرمز می باشند در ارتباط است و باعث بزرگ شدن طحال می گردد. اندازه طبیعی طحال به اندازه یک دست مشت کرده می باشد و در قسمت راست شکم قرار دارد. 

 

وجود طحال در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و کمک می کند که خون  پاکسازی شود و هنگامی که مواد زائد دفع شد خون پاک را وارد رگها می کند. دلایل مختلفی می تواند باعث ورم طحال شود که از جمله آنها می توان به مصرف زیاد الکل ، وجود ویروس در بدن ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و عفونت های باکتریایی اشاره کرد.

فردی که دچار ورم طحال می‌شود معمولاً با علائمی مانند کاهش وزن، خونریزی و کبودی و خستگی های مزمن روبرو میشود. 

 

درمان ورم طحال با طب سنتی 

 

روغن کندر 

روغن کندر یکی از روغن های گیاهی می باشد که در طب سنتی از آن برای درمان ورم طحال استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند باعث کاهش التهابات موجود در طحال گردد. مصرف روغن کندر به دلیل اینکه باعث افزایش گردش خون در بدن می شود از ورم طحال جلوگیری می نماید.

 

عرق کاسنی 

عرق کاسنی سرشار از انواع ویتامین ها می باشد که مصرف آن باعث تقویت کبد و طحال می گردد. استفاده از عرق کاسنی از آنجایی که باعث پاکسازی خون میشود به درمان ورم طحال کمک می‌نماید همچنین مصرف کاسنی باعث نابودی باکتری های مضر بدن میشود.

فلفل چیلی 

فلفل چیلی یکی از داروهای گیاهی می باشد که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و علاوه بر اینکه باعث از بین بردن ورم طحال می شود می تواند به درمان بسیاری از بیماری های دیگر مانند تب مالاریا کمک کند.

 

عسل 

عسل تنها شیرین کننده ای می باشد که به صورت طبیعی وجود دارد و مصرف آن باعث فواید زیادی برای بدن میشود. در طب سنتی معمولاً از عسل برای درمان مشکلات ته آن مانند ورم طحال استفاده می کنند.

 
انجیر 

به افرادی که با مشکل ورم طحال رو به رو هستند توصیه می گردد که از مصرف انجیر غافل نشوند زیرا مصرف انجیر باعث برطرف شدن اختلالات مربوط به طحال می‌شود به این منظور بهتر است که تعدادی انجیر را درون سرکه قرار داده و آن را مصرف کنید.  

 

توت سفید 

توت سفید یکی از میوه‌های شیرین می‌باشد که معمولا از آن برای کم کردن فشار خون استفاده می شود. توت سفید به دلیل اینکه دارای خاصیت ادرار آوری می باشد باعث دفع مواد زائد از بدن شده و به درمان ورم طحال کمک می کند.

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم