مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

داروهای گیاهی مناسب برای اختلال بیش فعالی

  • ۴۵۹
داروهای گیاهی مناسب برای اختلال بیش فعالی

به اختلالی که باعث میشود افراد دارای رفتارهای بسیار سریع شوند و کنترلی بر روی رفتارهای ناگهانی خود نداشته باشند بیش فعالی گفته می شود معمولاً این اختلال در دوران کودکی تشخیص داده می‌شود و در بعضی از افراد تا بزرگسالی ادامه پیدا می نماید.

 

به طور کلی بیش فعالی به سه قسمت تقسیم می شود که عبارت است از بیش فعال تکانشی، بیش فعال ترکیبی و بیش فعال بی توجه 

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که به اختلال بیش فعالی مبتلا می باشند انجام بعضی از کارها مانند مصرف زیاد قند و تماشای زیاد تلویزیون یا مشکلات استرسی باعث تشدید این اختلال در آنها می شود.

 

عوامل موثر در ایجاد بیش فعالی 

 

*زایمان زودرس

*آسیب های مغزی

*قرار گرفتن در معرض آلودگی ها در دوران بارداری

*مصرف دخانیات در دوران بارداری

 

به طور کلی افرادی که به این اختلال مبتلا می باشند دارای نشانه هایی مانند بی توجهی و حواس پرتی هستند.

 

خوراکی های مفید برای افراد بیش فعال 

 

گیاه لاله باغی 

این گیاه دارویی باعث کاهش اسپاسم در بدن شده و منجر به رفع اختلالات عاطفی می گردد همچنین مصرف این گیاه دارویی به صورت دمنوش باعث می شود که در سیستم عصبی کودکی که به بیش‌فعالی مبتلا می باشد تعادل ایجاد گردد که باعث می‌شود رفتارهای ناشی از این اختلال کاهش پیدا نماید.

 

گیاه گوتو کولا 

گیاه گوتوکولا گیاه بومی قاره آسیا می باشد که سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین های گروه ب می‌باشد که باعث عملکرد سالم مغز می گردد. مصرف این گیاه باعث کاهش سطح اضطراب و افزایش شفافیت ذهن می شود و برای کسانی که به بیش‌فعالی مبتلا می باشند بسیار مناسب می باشد.

 

 
گیاه قدح مریم

گیاه قدح مریم باعث کاهش استرس در بدن می‌شود و بهبود وضعیت ذهنی کمک می نماید در این گیاه مواد معدنی زیادی وجود دارد که باعث اثرات مثبت بر کاهش علائم اختلال بیش فعالی می شود. این گیاه با تاثیرات مثبتی که بر مغز می گذارد برای افرادی که به پیش‌فعالی مبتلا می باشند بسیار مناسب است.

 

گیاه کاوا 

گیاه کاوا باعث عملکرد بهتر مغز شده و در بهبود خلق و خو بسیار موثر می باشد از این رو گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که به پیش‌فعالی مبتلا می باشند، می باشد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که این گیاه به صورت مستقیم در دهان قرار داده شود.  

 

 
جو دوسر سبز 

به جایی که در حالت نارس باشد جای دو سر سبز گفته می شود استفاده از این گیاه دارویی باعث افزایش آرامش در بدن می گردد همچنین منجر به افزایش تمرکز نیز میشود. بنابراین استفاده از جای دو سر سبز می تواند به افرادی که از اختلال بیش فعالی رنج می برد کمک نماید

 

داروی گیاهی باکوپا مونیری 

این گیاه باعث افزایش اطلاعات مغز شده و در کاهش علائم اختلال بیش فعالی بسیار موثر می باشد. از دیگر فواید مصرف این گیاه این میباشد که باعث بهبود توانمندی های فکری و عملکرد مغز می گردد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم