مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف زرشک

  • ۴۸۹
فواید مصرف زرشک

زرشک یک گیاه سم زدا می باشد که مصرف آن به سم زدایی بدن کمک می نماید همچنین دارای خاصیت آرامبخشی می‌باشد که استفاده از آن باعث مبارزه بدن بر علیه بیماری ها می شود. در زرشک عناصری مانند مواد معدنی تیامین روی و انواع ویتامین ها وجود دارد.

  

یکی از ترکیبات بسیار مفیدی که در زرشک وجود دارد برابر این می باشد که باعث کاهش التهابات موجود در بدن شده و به تقویت دستگاه گوارش کمک می نماید. گیاه زرشک به عنوان گیاه بومی کشور ایران شناخته می‌شود و کشور ما به عنوان بزرگترین تولید کننده زرشک در جهان شناخته می‌شود.

 

فواید مصرف زرشک 

 

تقویت قلب 

در زرشک ترکیباتی مانند بربامین و پلی فنول وجود دارد که باعث تصفیه چربی و غلظت خون می شود و از گرفتگی عروق قلبی جلوگیری می‌نماید. مصرف زرشک باعث سلامت قلب شده و با کاهش فشار خون خطر مبتلا شدن به سکته قلبی را کاهش می‌دهد. 

 

درمان عفونت 

زرشک دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد که استفاده از آن باعث کاهش التهابات بدن شده و در درمان بیماری های عفونی بسیار مناسب می باشد. زرشک تاثیر بسزایی در درمان عفونت مجاری ادراری دارد. 

 

سلامت پوست و مو 

ویتامین سی موجود در زرشک باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و همین امر باعث افزایش کلاژن سازی شده و به سلامت پوست کمک می نماید. این ویتامین c از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید و به درخشان شدن پوست کمک میکند. 

 

درمان مسمومیت غذایی 

همانطور که گفته شد زرشک دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد و استفاده از آن به عنوان یک راهکار خانگی برای درمان مسمومیت غذایی استفاده می شود.

 

 

درمان اسهال 

بربرین موجود در زرشک باعث کاهش حرکت مدفوع در روده شده و در درمان اسهال بسیار موثر می باشد. به طور کلی باکتری به نام آی کولای باعث اسهال میشود که مصرف زرشک باعث کاهش این باکتری در بدن می گردد بنابراین می‌توان گفت مصرف زرشک در رفع اسهال بسیار موثر می باشد.

 

تقویت بینایی 

باربارین موجود در زرشک از تخریب ماکولا جلوگیری می‌نماید و باعث تقویت سیستم بینایی میشود .همچنین استفاده از زرشک باعث افزایش دید شده و خطر مبتلا شدن به بیماری هایی مانند آب مروارید را کاهش میدهد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم