مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف سرکه سیب

  • ۴۹۵
فواید مصرف سرکه سیب

سرکه سیب یک معجون با خواص بسیار فوق العاده می باشد که می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش دهد و راه حل بسیار خوبی برای درمان ناباروری می باشد. مصرف سرکه سیب می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و به بهبود عملکرد کلیه ها نیز منجر می گردد.

 

سرکه سیب دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی می باشد که به حفظ سلامتی بدن کمک می نماید. سرکه سیب از آب سیب تخمیر شده به دست می آید و کاربردهای گوناگونی دارد. در سرکه سیب ترکیبات ارزشمندی مانند اسید استیک، اپیکاتچین،اسید گالیک و اسید کافئیک وجود دارد که استفاده از آن به سلامتی بدن کمک می نماید.

 

عوارض مصرف زیاد سرکه سیب 

 

مصرف زیاد سرکه سیب باعث کاهش سطح پتاسیم در بدن می شود و افرادی که دارای فشار خون بالا می باشند بهتر است که در مصرف سرکه سیب تعادل را حفظ کنند.

استفاده از سرکه سیب زیاد برای افرادی که در هضم غذا دچار مشکل می باشد مناسب نمی باشد زیرا مصرف سرکه سیب باعث به تاخیر افتادن هضم میشود.

 

فواید مصرف سرکه سیب 

 

رفع خارش پوست 

از آنجایی که سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی میباشد استفاده از آن به کاهش التهاب های پوستی منجر می گردد و اگر پوست به دلیل نیش پشه یا حساسیت دچار مشکل و خارش شود استفاده از سرکه سیب می تواند به رفع این خارش کمک نمایند. 

 

درمان سینوزیت  

همانطور که گفته شد سرکه سیب دارای خواص ضد عفونی کننده می باشد و مصرف آن از رشد باکتری های سینوس جلوگیری می نماید. همچنین مصرف سرکه سیب باعث نابود شدن بلغم های موجود در بینی شده و در درمان سینوزیت بسیار کمک می نماید.  

 

سفیدی دندان 

مصرف سرکه سیب به دلیل این که دارای خاصیت اسیدی می باشد به سفید شدن دندان ها کمک می نماید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از آن باعث آسیب رسیدن به مینای دندان می شود.

افزایش انرژی 

سرکه سیب سرشار از پتاسیم و آنزیم می باشد و به همین دلیل می باشد که در طب سنتی از سرکه سیب به عنوان یک ماده انرژی بخش نام برده می شود. همچنین استفاده از سرکه سیب در رفع خستگی بسیار موثر است و برای تاثیر بیشتر آن بهتر است که به همراه عسل مصرف شود.

 

درمان پوکی استخوان 

مصرف سرکه سیب باعث جذب بیشتر کلسیم در بدن می‌شود و این کلسیم می‌تواند در درمان پوکی استخوان بسیار موثر باشد و خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان را نیز کاهش دهد. جهت تاثیر بیشتر سرکه سیب برای جلوگیری از مبتلا شدن به پوکی استخوان بهتر است که در کنار هر وعده غذایی سرکه سیب مصرف شود. 

 

درمان فشار خون 

استفاده از سرکه سیب باعث کاهش فشار خون شده و به سلامت قلب و عروق کمک می نماید. برای تاثیر بیشتر بهتر است که سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کرده و سه بار در روز از آن استفاده نمایید.

 

رفع عفونت گوش  

استفاده از سرکه سیب از آنجایی که دارای خواص ضدعفونی کنندگی می باشد می‌تواند به رفع عفونت گوش کمک کند اما به این نکته توجه داشته باشید که امکان این که به سلول های خارجی مو در حلزون گوش آسیب برساند نیز میباشد.

 

 
تقویت سیستم ایمنی بدن 

مصرف سرکه سیب باعث رشد بهتر باکتری های مفید در بدن می شود و همین امر منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. استفاده از سرکه سیب باعث شستشوی غدد لنفاوی شده و به محافظت از سیستم لنفاوی بدن می پردازد. یکی از ترکیبات بسیار مفید در سرکه سیب مالیک اسید می باشد که به عنوان یک ضد ویروس عمل کرده و بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند سرما خوردگی محافظت می کند.  

 

تقویت سیستم گوارش 

مصرف سرکه سیب باعث درمان بسیاری از مشکلات گوارشی می‌شود و همچنین سوزش سر دل برگشت اسید معده را درمان می نماید. استفاده از سرکه سیب باعث هضم بهتر غذا های سنگین می گردد 

 

جلوگیری از چین و چروک پوست 

همانطور که گفته شد سرکه سیب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی می‌باشد و به همین جهت از رشد بسیاری از باکتری ها و میکروب ها بر روی پوست جلوگیری می نماید. استفاده از سرکه سیب چین و چروک روی پوست را کمتر کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم