مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

سردردهای میگرنی و درمان آن

  • ۵۰۸
سردردهای میگرنی و درمان آن

میگرن یکی از سردرد های عصبی بسیار شایع در سراسر جهان می باشد که معمولاً با علائمی مانند حالت تهوع ،استفراغ، سرگیجه و حساسیت به صدا همراه می باشد. 

 

میگرن چیست ؟ 

سردردهای میگرنی سومین سردردهای آزاردهنده در جهان می باشد که معمولاً عواملی مانند آلودگی هوا ، تغییر سطح هورمون ها و پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب باعث تشدید آن میشود. حملات میگرن معمولاً بین ۴ و حتی در بعضی از مواقع تا ۷۲ ساعت طول می کشد و می تواند فرد را از انجام کارهای روزمره باز دارد.

 

علایم میگرن 

یکی از شایع ترین علائم سردردهای میگرنی احساس‌درد در دو طرف ناحیه سر می باشد. همچنین سردردهای میگرنی با علائم دیگری مانند حساسیت های لمسی، سردردهای ضربان دار، احساس تهوع، حساسیت به صدا، تورم صورت، سرگیجه ،مشکل های گفتاری، گوش درد و سرد شدن دست و پا و حساسیت به نور همراه می باشد. 

 

درمان سردردهای میگرنی با راهکارهای خانگی 

 

گل مینا 

گل مینا نوعی گیاه دارویی میباشد که در طب سنتی از آن برای مقابله با میگرن استفاده می شود. استفاده از گل مینا باعث تسکین دردهای عصبی میگرن شده و مصرف آن عوارضی به دنبال ندارد.

 

زنجبیل 

مصرف زنجبیل باعث کاهش مدت زمان حملات میگرن می گردد همچنین استفاده از آن در رفع حالت تهوع ناشی از سردردهای میگرنی بسیار موثر است. 

برای درمان سردردهای میگرنی بهتر است که عصاره زنجبیل استفاده شود.

 

کافئین 

نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای می تواند به تسکین درد میگرنی کمک کند. همچنین در صورتی که از داروهای مخصوص به میگرن استفاده می کنید نوشیدن قهوه باعث جذب سریعتر دارو ها می گردد.  

 

اسطوخودوس 

روغن اسطوخودوس یکی از روغن هایی می باشد که از آن به عنوان درمان خانگی سردردهای میگرنی استفاده میشود. به این منظور بهتر است که چند قطره از روغن را در مقداری آب جوش ریخته و بخارش را تنفس کنید.

 

ویتامین b12 

 خوراکی هایی که حاوی ویتامین ب ۱۲ می باشد و معمولاً دارای ترکیبات سودمندی مانند ریبوفلاوین میباشند که این ترکیبات باعث پیشگیری از بروز حملات میگرنی می شود. این ویتامین در مواد غذایی مانند مرغ و ماهی یافت می گردد.  

 

روغن ریحان 

استفاده از روغن ریحان یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش دادن سردردهای میگرنی شدید می باشد . رایحه این روغن تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از بروز سردردهای میگرنی دارد.

رزماری 

رزماری یکی از گیاهان دارویی می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد میکروبی و ضد اسپاسمی نیز دارد. استفاده از روغن رزماری و استنشاق رایحه آن می تواند به تسکین دردهای میگرنی بسیار کمک کند. 

 

فرنجمشک 

فرنجمشک یکی از گیاهانی میباشد که خاصیت آرام بخشی دارد و معمولاً برای درمان سردردهای میگرنی که ناشی از تنش و اضطراب می باشد بسیار تاثیرگذار است. 

 

گل ساعتی 

گل ساعتی نیز خاصیت آرام بخشی دارد و از آن برای تسکین دردهای میگرنی ناشی از تندخویی و عصبانیت استفاده می شود.  استفاده از گل ساعتی باعث آرام شدن سیستم عصبی شده و به کاهش دردهای میگرنی کمک می کند 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم