مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان بیماری های تنفسی با داروهای گیاهی

  • ۴۹۳
درمان بیماری های تنفسی با داروهای گیاهی

بیماری های تنفسی بیماری های می باشند که در آن مجاری هوایی دچار انسداد و التهاب می گردد. در این بیماری مجاری هوایی با ترشحات مخاطی پر می گردد و این امر باعث می شود که هوای کمتری وارد ششها شود و منجر به بیماری‌های تنفسی می‌گردد.

 

در بعضی از مواقع گرده افشانی گل ها و گرده های موجود در هوا باعث ایجاد حساسیت در افراد می گردد و منجر به تنگی نفس در آنها می شود. 

زندگی کردن در آب و هوای سرد و خشک می‌تواند زمینه بروز مبتلا شدن به بیماری های تنفسی را افزایش دهد. معمولاً بیماری های تنفسی با علائمی مانند احساس فشار در قفسه سینه ،سرفه خشک، خستگی و خس خس در ناحیه سینه همراه می باشد. 

کمک گرفتن از روشهای طب سنتی و مصرف بعضی از داروهای گیاهی می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های تنفسی را کاهش دهد. 

 

داروهای گیاهی مناسب برای درمان بیماری‌های تنفسی : 

زنجبیل 

زنجبیل یکی از مفیدترین داروهای گیاهی در طب سنتی می باشد که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله درمان بیماری‌های تنفسی از آن استفاده می گردد. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی می باشد و می تواند التهابات مجاری تنفسی را کاهش دهد.  

 

جینکو 

مصرف جینکو خطر مبتلا شدن به بیماری های تنفسی را کاهش میدهد و در درمان مشکلاتی چون خس خس کردن سینه و سرفه بسیار تاثیرگذار میباشد .

مصرف جینکو باعث رفع خلط از ریه نیز میگردد . 

از دیگر فواید مصرف جینکو این است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان کم خونی موثر میباشد . 

 

شاهدانه 

گیاه شاهدانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و به همان اندازه خاصیت ضد التهابی دارد و تنفس را برای افرادی که به بیماری‌های تنفسی مبتلا می باشند آسان می کند. 

پونه 

پونه یکی از گیاهان دارویی می باشد که معمولاً سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن برای افرادی که به بیماری‌های تنفسی مانند آسم مبتلا می باشند بسیار توصیه می گردد. 

برای تاثیر بیشتر این گیاه دارویی بهتر است که به صورت دمنوش مصرف گردد. 

 

مریم گلی 

گیاه مریم گلی دارای مقدار زیادی پلی فنول میباشد که باعث پاکسازی بافتهای ریه از باکتری های مضر می گردد و در رفع عفونت بسیار تاثیرگذار است. مصرف این گیاه باعث پاکسازی سینوس ها از عفونت میشود و در درمان مشکلات تنفسی کمک کننده می باشد

شیرین بیان 

در گیاه شیرین‌بیان ماده‌ای به نام ساپونین وجود دارد که باعث رفع عفونت های ویروسی از دستگاه گوارش می گردد. مصرف این گیاه دارویی باعث کاهش التهاب راه‌های تنفسی می‌شود و استفاده از آن برای افرادی که به آسم مبتلا می باشند توصیه می گردد 

 

مرزنجوش 

همانطور که گفته شد بسیاری از مشکلات تنفسی به دلیل آلرژی ایجاد می گردد. در گیاه مرزنجوش ترکیباتی مانند اسید رزمارینیک وجود دارد که باعث کاهش التهابات ناشی از  آلرژی می گردد. همچنین مصرف مرزنجوش باعث افزایش جریان هوا به دستگاه تنفسی شده و  در درمان بیماری‌های تنفسی موثر میباشد.

گلپر 

بعضی از مشکلات تنفسی به دلیل ایجاد عفونت در مجاری تنفسی و ریه ایجاد میشود مصرف گلپر سبز باعث رفع عفونت از دستگاه تنفسی شده و در جلوگیری از تنگی نفس بسیار موثر می باشد. 

 

اکالیپتوس 

در ترکیبات اکالیپتوس ماده‌ای به نام سنئول وجود دارد که مصرف آن باعث باز شدن راههای سینوس می گردد. این گیاه دارویی دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی میباشد و ریه را پاکسازی می نماید.

نعنا 

نعناع گیاهی می باشد که باعث تقویت دستگاه تنفسی می گردد و مصرف دمنوش آن برای افرادی که به گلودرد و سرفه مبتلا می باشند بسیار مناسب است.  

 

سیر 

سیر گیاهی می‌باشد که باعث حذف خلط از ریه شده و به بهبود عملکرد ریه کمک می‌نماید .در طب سنتی معمولا برای درمان مشکلات تنفسی مانند برونشیت از سیر استفاده میگردد . 

قهوه 

قهوه سرشار از کافئین می‌باشد و مصرف آن باعث گسترش مجاری هوایی میگردد و با افزایش عملکرد ریه ، خطر مبتلا شدن به بیماری های تنفسی را کاهش میدهد.

در مصرف قهوه باید به این نکته توجه داشت که برای درمان مشکلات تنفسی ، قهوه باید چندین ماه متوالی استفاده گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم