مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

ادویه های مفید برای فصل زمستان

  • ۵۴۵
ادویه های مفید برای فصل زمستان

بیشتر ادویه جات دارای طبع گرم میباشند و مصرف آنها در فصل سرد زمستان برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است.

ادویه ها سرشار از پروتئین ،مواد معدنی و کربوهیدرات می باشند و نقش بسزایی در سلامتی بدن دارند.

ترکیبات موجود در ادویه ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و حتی از رشد سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می نماید. 

مصرف ادویه جات در فصل سرد زمستان به گرم کردن بدن کمک می نماید و در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر است.

 

استفاده کردن از ادویه جات علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث کاهش التهابات بدن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد آنزیم ها می گردد. 

 

ادویه های مفید برای فصل زمستان 

 

دارچین 

دارچین یکی از ادویه های بسیار مفید برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان می باشد. مصرف دارچین باعث افزایش گرما در بدن شده و گزینه خوبی برای استفاده در زمستان است. 

از دیگر فواید مصرف دارچین کاهش دردهای قاعدگی و درمان مشکلات گوارشی می باشد.  

میخک 

میخک یک گیاه دارویی می باشد که باعث درمان سینوزیت ، زکام و سرماخوردگی می گردد . این ادویه معطر دارای خاصیت ضد ویروسی می باشد و در هنگام سرماخوردگی باعث دفع میکروب ها از بدن می گردد. برای تاثیر بیشتر میخک بهتر است که همراه عسل و آبلیمو میل   شود. 

 

 

زعفران 

مصرف دم کرده زعفران به دلیل اینکه باعث افزایش گردش خون در بدن می گردد در فصل زمستان باعث کاهش خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود  و می توان آن را به عنوان یک مسکن قوی برای سرفه و درد معرفی کرد. 

مصرف زعفران همچنین می‌تواند باعث تنظیم عادت ماهیانه شود و خاصیت ضد افسردگی نیز دارد.

زیره سیاه 

زیره سیاه سرشار از آنتی اکسیدان، کلسیم ،منیزیم، روی، آهن ،پتاسیم و انواع ویتامین ها می باشد و از آنجایی که دارای طبع گرم میباشد مصرف آن به پیشگیری از سرماخوردگی کمک می نماید. 

مصرف زیره سیاه باعث حفاظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی، عفونت و سرطان میشود.  

 

 

آویشن 

آویشن گیاهی با طبع گرم و خشک می باشد و برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید واقع می گردد. مصرف آویشن به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث کاهش علائم سرماخوردگی شده و به درمان سرفه و گلودرد کمک می نماید.  

گشنیز 

گشنیز گیاهی می باشد که با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در برابر بیماری های ویروسی در فصل زمستان محافظت می نماید. 

برای تاثیر بیشتر گشنیز بهتر است که روزانه یک لیوان دم کرده گشنیز را با مقداری عسل میل نمایید.

 

 

فلفل 

مصرف فلفل باعث حفاظت بدن در برابر ورود عفونت ها می گردد و استفاده کردن از آن در فصل سرد زمستان به دلیل اینکه دارای طبع گرم میباشد بسیار مفید است. 

استفاده از فلفل علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث درمان مشکلات گوارشی، مشکلات روده، کم خونی و درمان دردهای روماتیسمی می شود.

 

زنجبیل 

از آنجایی که در فصل زمستان افراد بیشتر در معرض سرماخوردگی می باشند مصرف زنجبیل می تواند گزینه مناسبی برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی باشد.  

مصرف زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در برابر ابتلا به بیماریهای عفونی و ویروسی محافظت می نماید. 

در طب سنتی زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی ضد سرماخوردگی شناخته می شود. 

 

 

 

زرد چوبه 

از آن جایی که مصرف زردچوبه باعث کاهش رطوبت بدن در فصل زمستان می شود نقش بسزایی در پیشگیری از سرماخوردگی در فصل زمستان دارد. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و خاصیت ضد التهابی قوی دارد و همچنین باعث افزایش گردش خون در بدن شده و بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها حفاظت می کند. 

برای تاثیر بیشتر زردچوبه بهتر است که به همراه فلفل سیاه مصرف شود.

جوز هندی 

جوز هندی یکی از ادویه جاتی می باشد که برای کاهش علائم سرماخوردگی موثر است. این ادویه دارای خواص ضد التهابی و به عنوان یک مسکن طبیعی می باشد. مصرف جوز هندی علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث درمان دردهای روماتیسمی، ضعف و ناتوانی، سردرد و تب می گردد.

 

 

 نعناع 

نعنا یک گیاه دارویی با طبع گرم میباشد و به عنوان یک ادویه مفید برای فصل زمستان شناخته می‌شود. مصرف نعناع از آنجا که دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد اسپاسم می باشد باعث حفاظت بدن از شر ویروس ها می گردد . 

همچنین برای تسکین علائم سرماخوردگی مصرف بسیار موثر است.   

رازیانه 

مصرف رازیانه باعث حفظ گرمای بدن می گردد و استفاده از آن در فصل زمستان بسیار مفید است . رازیانه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و استفاده کردن از آن برای درمان سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد.

 

 

هل 

مصرف هل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به کاهش عفونت در بدن کمک می نماید. همچنین استفاده کردن از هل باعث افزایش انرژی در بدن شده و بدن در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی محافظت می نماید.

استفاده از هل علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی باعث درمان مشکلات گوارشی، درمان تب، درمان مشکلات کبد و درمان عفونت های بدن می شود.  

سیر 

سیر یکی دیگر از ادویه جاتی میباشد که به دلیل اینکه دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کنندگی است گزینه مناسبی برای پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می شود. 

مصرف سیر علاوه بر جلوگیری از سرماخوردگی تاثیر زیادی در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی دارد. 

اسطوخودوس 

اسطوخودوس گیاهی می باشد که دارای طعم تلخ است اما به دلیل خاصیت ضد التهابی قوی که دارد جز بهترین گیاهان برای پیشگیری از سرما خوردگی در فصل زمستان محسوب می‌شود. 

علاوه بر آن استفاده از اسطوخودوس باعث کاهش سردردهای میگرنی میشود و در درمان جای نیش حشرات بسیار موثر است.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم