مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عرق نسترن

  • ۳۰۱
فواید مصرف عرق نسترن

عرق نسترن دارای طبع گرم و خشک شده و از آن برای درمان ناراحتی های معده مانند زخم معده و سوزش معده استفاده می گردد.. خاصیت این عرق گیاهی به حدی می باشد که از قرون وسطا به بعد از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌گردید که در ادامه می توانید با فواید بیشتر آشنا شوید: 

 

فواید مصرف عرق نسترن 

درمان افسردگی 

عرق نسترن دارای خاصیت شادی آور بوده و از آن برای بهبود خلق و خو ضد افسردگی استفاده می شود. در طب سنتی و افرادی که دچار مشکلات عصبی می باشند مصرف این عرق توضیح نشانه که برای اینکه تاثیر بیشتری داشته باشد باید یک چهارم این عرق را با آب مخلوط کرده و مصرف نمایید. 

جلوگیری از سنگ کلیه 

برای اینکه بتوانید از شر سنگ کلیه در امان باشید باید از عرق نسترن به صورت روزانه مصرف نمایید به این منظور مقداری عرق نسترن را در آب سرد جوشانده و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را میل نمایید. به این ترتیب مصرف این دمنوش می تواند است ایجاد سنگ کلیه در بدن جلوگیری نماید. 

تصفیه کننده خون 

یکی از خواص جادویی عرق نسترن تاثیر آن در دفع مواد زائد از بدن و تصفیه کردن خون می باشد این عرق می تواند باعث تقویت رگهای قلبی شده و در درمان تپش قلب نیز موثر است. به این منظور مقداری از عرق نسترن را با مقداری آب خنک مخلوط کرده و بعد از گذشت ۳ ساعت آن را میل نمایید.

درمان مشکلات گوارشی

معمولاً در طب سنتی برای اینکه بتوانند مشکلات گوارشی را برطرف نمایند عرق گیاهی نسترن را تجویز می نمایند. این عرق به رفع مشکلات گوارشی مانند زخم معده کمک کرده و باعث تقویت دستگاه گوارش می گردد. مصرف عرق نسترن باعث رفع انقباض ماهیچه های معده شده و به درمان مشکلات گوارشی کمک می نماید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم