مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با مضرات مصرف تخمه کدو آشنا شوید

  • ۲۹۰
با مضرات مصرف تخمه کدو آشنا شوید

تخمه کدو منبع غنی از آنتی اکسیدان ها محسوب می شود و مصرف متعادل آن بی خطر است و حتی می تواند خاصیت دارویی و درمانی داشته باشد اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد مضرات جدی در بدن شود. در بسیاری از مواقع مصرف بیش از حد تخمه کدو می‌تواند منجر به افسردگی و بیماری‌های روانی گردد. در ادامه می توانید با مضرات بیشتر تخمه کدو آشنا شوید: 

 

مضرات مصرف تخمه کدو 

ایجاد مشکلات گوارشی 

در صورتی که تخمه کدو را بدون هیچ برنامه غذایی و به صورت افراطی مصرف کنید باید منتظر ایجاد اختلالات گوارشی باشید. از آنجایی که تخمه کدو فیبر بالایی دارد زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث سوء هاضمه شود. از آنجایی که تخمه کدو سرشار از اسیدهای چرب می باشد افراط در مصرف آن می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. 

مضر برای کودکان 

در طب سنتی استفاده زیاد از تخمه کدو برای کودکان توصیه نمی‌شود زیرا این تخمه سرشار از فیبر و اسیدهای چرب می‌باشد و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مانند استفراغ، درد و گرفتگی عضلات شکم شود ‌ حتی بسیاری از کودکان با مصرف تخمه کدو دچار اسهال میشوند.

ایجاد آسم 

تخمه کدو در بعضی از مواقع می‌تواند منجر به ایجاد حساسیت گردد زیرا بسیاری از افراد با خوردن تخمه کدو دچار حالاتی مانند گرفتگی بینی، مشکلات تنفسی و راش پوستی می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت مصرف تخمه کدو در بعضی از افراد منجر به واکنش های آلرژیک پوستی می گردد.

افزایش وزن 

از آنجایی که تخمه کدو سرشار از کالری می باشد زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود به طور کلی می‌توان گفت ۱۰۰ گرم تخم کدو حاوی ۵۵۹ کالری می باشد پس باید در مصرف آن حد اعتدال رعایت شود زیرا در غیر این صورت می تواند منجر به افزایش وزن و ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون و دیابت گردد.

 

میزان مصرف متعادل تخمه کدو در طول روز 

  • برای اینکه با مصرف تخمه کدو بتوانید انرژی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید باید روزانه به میزان تقریباً ۳۰ گرم تخمه کدو مصرف کنید که این مقدار می‌تواند باعث تامین پروتئین روی و چربی‌های سالم مورد نیاز بدن شود.
  • به طور کلی به افرادی که مشکل خواب دارند توصیه می‌شود که قبل از خواب یک گرم تخمه کدو مصرف کند زیرا می‌تواند منجر به بهبود خواب شود.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم