مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

سالاد و خواص بی نظیر آن

  • ۳۱۱

سالاد فصل که از ترکیب انواع سبزیجات تهیه می شود سرشار از مواد مغذی می باشد که استفاده از آن می تواند باعث تامین انرژی مورد نیاز بدن گردد سالاد سبزیجات می تواند از هر نوع میوه یا سبزیجاتی که دوست دارید تهیه شود. در ادامه می توانید با فواید مصرف سالاد فصل آشنا شوید: 

 

فواید مصرف سالاد 

جلوگیری از یبوست 

سالاد سبزیجات سرشار از فیبر می باشد و به دلیل اینکه می تواند فرایند هضم را بهبود ببخشد از بروز پوست جلوگیری می نماید. علاوه بر آن استفاده از سالاد سبزیجات باعث نرم شدن مدفوع شده و حرکت مدفوع در روده ها را راحت تر می کند و به همین دلیل میتواند منجر به جلوگیری از یبوست شود.

حفظ سلامت استخوان ها 

سالاد سبزیجات به دلیل این که از از سبزیجاتی مانند اسفناج کلم و کاهو تهیه می شود میتواند به استحکام استخوان ها کمک کند. علاوه بر آن مصرف سالاد سبزیجات می تواند در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بسیار تاثیر گذار باشد. 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

سبزیجات موجود در سالاد فصل باعث تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن میشود و بدن را در برابر ویروس ها و باکتری ها محافظت می کند از همین رو می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. 

افزایش انرژی 

 سبزیجات تشکیل دهنده سالاد فصل سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن می‌تواند باعث جلوگیری از آسیب های سلولی شده و در نتیجه منجر به افزایش انرژی و حس جوانی و سرزندگی می گردد. علاوه بر آن به دلیل اینکه در سالاد فصل مقدار زیادی ویتامین سی وجود دارد نقش مهمی در ایجاد حس شادابی و افزایش انرژی ایفا می کند.

کاهش وزن 

سالاد فصل به گونه ای می باشد که میتوان آن را جایگزین یک وعده اصلی غذایی کرد و از آنجایی که که افراد بعد از خوردن آن احساس سیری پیدا می کند باعث میشود که کالری کمتری مصرف شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک می نماید. به منظور تاثیرگذاری بیشتر بهتر است که سالاد فصل به همراه روغن زیتون مصرف شود.

 

طبع سالاد فصل 

در طب سنتی طبع سالاد فصل سرد معرفی شده است زیرا کاهو، خیار و گوجه فرنگی هر سه دارای طبع سرد و تر میباشند و بلغم زا هستند و مصرف آن می‌تواند باعث افزایش رطوبت بدن شود از همین رو بهتر است که افراد سالاد فصل را به همراه مصلحات آن مصرف کنند. 

 

مصلحات سالاد فصل 

همانطور که گفته شد بهتر است که سالاد فصل همراه مصلحات آن مصرف شود که از جمله مصلحاتی که می توان به همراه سالاد فصل مصرف کرد می‌توان به فلفل و نعناع اشاره کرد.

 

بهترین زمان مصرف سالاد فصل 

بهترین زمان مصرف سالاد فصل با توجه به ذائقه هر فرد مشخص می شود اما افرادی که قصد کاهش وزن دارند بهتر است که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از صرف وعده اصلی غذایی سالادفصل مصرف کنند زیرا با ایجاد سیری نسبی از پرخوری جلوگیری می کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم