مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص حیرت انگیز پوست انار

  • ۳۰۳
خواص حیرت انگیز پوست انار

پوست انار مانند خود میوه انار از خاصیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد به گونه ای که در طب سنتی از آن به عنوان دارویی ضد اسهال و ضد انگل یاد می شود. این میوه بهشتی علاوه بر اینکه خودش دارای خواص بسیار زیادی می باشد پوستش نیز فواید زیادی دارد که در ادامه می توانید با فواید آن آشنا شوید: 

 

فواید مصرف پوست انار 

 

دفع کرم های روده و معده 

همانطور که گفته شد پوست انار از خاصیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد و استفاده از جوشانده پوست انار می تواند به رفع کرم های روده و معده کمک کنم به این منظور مقداری از پوست خشک شده انار را با آب گرم مخلوط کرده و آن را میل کنید.

بهبود آبسه دندان 

برای درمان آبسه دندان با استفاده از پوست انار باید پوست انار را بدون سفیدی به مدت یک ساعت بر روی آبسه دندان بگذارید و بعد از گذشتن مدتی آن را عوض کرده و این عمل را چندین بار تکرار کنید. در طب سنتی برای درمان آبسه دندان استفاده از پوست انار توصیه می شود.

تقویت لثه 

استفاده از پوست انار می تواند به تقویت لثه ها کمک کند علاوه بر آن ماساژ دادن لثه با پودر پوست انار می تواند باعث درمان خونریزی لثه، رفع التهاب و رفع ورم لثه گردد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که پودر پوست انار را با مقدار کمی فلفل سیاه مخلوط کرده و لثه ها را با آن ماساژ دهید. 

درمان گلو درد 

در طب سنتی استفاده از جوشانده پوست انار برای درمان گلودرد توصیه می شود به این منظور مقداری پوست انار را با آب جوشانده و بعد از رد کردن آن از صافی با آن قرقره نمایید. این عمل را چندین بار در روز تکرار کرده تا بتوانید گلودرد را با آن درمان کنید.

مبارزه با بیماری های قلبی 

از آنجایی که پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان می باشد استفاده از جوشانده آن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد علاوه بر آن مصرف جوشانده پوست را باعث کاهش کلسترول خون شده و سلامت قلب را به همراه دارد.

جلوگیری از پوکی استخوان 

در طب سنتی استفاده از جوشانده پوست انار به زنان بسیار توصیه می‌شود زیرا زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به پوکی استخوان می باشد و از آن جایی که پوست انار دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد استفاده از آن می تواند باعث تقویت استخوان ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری میکند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم