مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان اسهال با طب سنتی

  • ۳۱۷
درمان اسهال با طب سنتی

اسهال یک عارضه آزاردهنده می باشد که معمولاً با علائمی مانند تب، حالت تهوع، نفخ و شکم درد همراه است و باعث ضعیف شدن بدن می گردد. معمولا بدترین اتفاقی که در بیرون از خانه برای هر فرد ممکن است رخ دهد این است که دچار اسهال شود.

 

دلایل ایجاد اسهال 

  • حساسیت غذایی 
  • نوشیدن آب آلوده 
  • بیماری های مربوط به روده 

 

درمان اسهال با راهکارهای خانگی 

مصرف ماست 

ماسک یکی از لبنیاتی می باشد که برای رها شدن شما از اسهال بسیار کمک کننده است. از آنجایی که ماست حاوی مواد مغذی فراوانی می باشد می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و در درمان اسهال موثر می باشد به این منظور بهتر است که ماست را با موز ترکیب کرده و آن را مصرف نمایید.

سوپ هویج 

هویج یکی از سبزیجات می باشد که علاوه بر این که فواید زیادی برای سیستم بینایی دارد می تواند به درمان سریع تر اسهال کمک کند. به این منظور مقداری هویج را خرد کرده و آن را درون یک قابلمه بریزید و نصف فنجان آب به آن اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه هنگامی که هویج ها پخته شد مقداری نمک به آن اضافه کرده و بعد از پخته شدن کامل هویج ها آن را مصرف نمایید

مصرف زنجبیل 

زنجبیل یکی از داروهای گیاهی می باشد که می تواند به درمان اختلالات معده کمک نمایند از همین رو زمانی که به اسهال دچار شده اید استفاده از این ادویه مفید می تواند به تسکین و درمان اسهال کمک نماید. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که زنجبیل را به همراه عسل مصرف نمایید.

تخم شنبلیله 

در ترکیبات تخم شنبلیله ماده ای لعاب دار به نام لیزاب وجود دارد که مصرف آن می‌تواند به درمان اسهال کمک نماید. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که تخم شنبلیله را به ماست و زیره اضافه کرده و آن را میل کنید.

چای بابونه 

در طب سنتی استفاده از چای بابونه برای درمان اسهال توصیه می شود زیرا این نوع دمنوش گیاهی بخش های تحریک شده دستگاه گوارش را تسکین می دهد و می تواند به درمان اسهال کمک نماید. به منظور تاثیر بیشتر بهتر از دمنوش بابونه را به همراه لیموترش مصرف نمایید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم