مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با مضرات خطرناک گوشت قرمز آشنا شوید

  • ۳۳۵
با مضرات خطرناک گوشت قرمز آشنا شوید

با اینکه مصرف گوشت قرمز فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد اما با دارا بودن یک سری مضرات باید به حد مورد نیاز مصرف شود زیرا که مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند عامل برخی از بیماریها شود.

 

مضرات مصرف گوشت قرمز 

کاهش انرژی 

برخلاف تصور عموم مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز می تواند سطح انرژی بدن را کاهش دهد. به طور کلی توصیه می شود به منظور افزایش انرژی بدن از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده شود زیرا مصرف میوه‌ها و سبزیجات می تواند باعث باز شدن رگهای خونی شود. 

ایجاد بیماری نقرس 

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که زیاده روی در مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به بیماری نقرس را افزایش می دهد از آنجایی که این بیماری با بالا رفتن مقدار اسید اوریک خون ایجاد می شود پس زیاده روی در مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد یا تشدید نماید.

اختلال در دستگاه گوارش 

از آنجایی که گوشت قرمز دارای فیبر بسیار کمی می باشد مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث ایجاد اختلال در دستگاه گوارش شود. یکی از مهمترین مضرات زیاده روی در مصرف گوشت قرمز ایجاد مشکلات گوارشی مانند یبوست می باشد.

ایجاد التهاب 

گوشت قرمز به عنوان یکی از مواد غذای دیر حذف شناخته می‌شود و از همه رو زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث افزایش آنزیم های گوارشی میشود. یکی از مهمترین عوارض مصرف زیاد گوشت قرمز این می باشد که استفاده از آن در سنین پایین باعث میشود که اسید چرب امگا ۶ در بدن نگه داشته شود که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد درد و التهاب شود. 

خطر ابتلا به سرطان 

یکی از مضرات زیاده روی در مصرف گوشت قرمز این می باشد که خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش میدهد. مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس که یکی از بدترین ترین سرطان ها می باشد را افزایش دهد. علاوه بر آن در پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است که یکی از معروف‌ترین خطرات مصرف زیاد گوشت قرمز ابتلا به سرطان روده بزرگ میباشد.

 

ویژگی های گوشت سالم 

  • گوشت سالم دارای بافتی مرتجع و کمی سفت می باشد.
  • گوشت سالم دارای رنگ روشن است.
  • گوشت سالم دارای بوی خوشبو می باشد.
  • گوشت سالم وقتی به آن دست میزنیم مرطوب می باشد و چسبناک نیست. 

 

نکات لازم برای مصرف گوشت قرمز 

  • بعد از مصرف گوشت از نوشیدنی های پرکالری مانند چای و یا شربت استفاده نکنید.
  • روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید تا از یبوست جلوگیری شود.
  • بهتر است گوشت را کباب کرده یا در سوپ بپزید و آن را مصرف کنید.
  • ۲ ساعت قبل از خواب هرگز از گوشت استفاده نکنید زیرا این کار باعث می‌شود که روده برای هضم آن سخت‌تر کار کند.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم