مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف ترشیجات

  • ۳۲۹
مضرات مصرف ترشیجات

زیاده روی در مصرف ترشیجات به خصوص در فصلهای پاییز و تابستان بسیار مضر می باشد از نظر طب سنتی مصرف ترشیجات باید در کنار غذاهای با طبع گرم و خشک و همراه با مصلحات انجام شود.

 

ترشیجات ترشیجات از جمله موادی هستند که باید به عنوان چاشنی در کنار غذا ها استفاده شوند زیرا هیچگونه ارزش غذایی و تاثیر داروی ندارند. زیاده روی در مصرف ترشیجات در دوران میانسالی باعث ایجاد مشکلات جدی خواهد شد همچنین در مصرف ترشیجات باید به اصول مهمی توجه کرد زیرا برای هر غذایی ترشی متناسب با آن باید مصرف شود.

بهترین زمان برای مصرف ترشیجات  

از نظر طب سنتی بهترین فصل برای مصرف ترشیجات سه ماهه زمستان و ماه اول بهار می باشد همچنین بر طبق طب سنتی از مصرف ترشیجات در فصل تابستان و پاییز باید خودداری کرد. 

علاوه بر آن از مصرف ترشی جات در هنگام شب باید پرهیز کرد زیرا باعث دفع بیشتر کلسیم از بدن شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان و سکته‌های مغزی و قلبی را افزایش می‌دهد.

 

مضرات مصرف ترشی 

خطر ابتلا به آلزایمر

 زیاده روی در مصرف ترشیجات می‌تواند باعث کندی حافظه شود از آنجایی که ترشیجات دارای طبع سرد و خشک می باشند و باعث سردی مغز می شوند خطر ابتلا به آلزایمر را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند علاوه بر آن از آنجایی که ترشی ها باعث آسیب رسیدن به اعصاب می شوند معمولاً مصرف آن توصیه نمی شود. 

ایجاد کم خونی 

ترشی ها یکی از مواد می باشد که مصرف آنها باعث کاهش خون سازی در بدن می گردد و به همین دلیل می تواند باعث ایجاد کم خونی در بدن گردد معمولاً مصرف ترشی ها به افرادی که دچار کم خونی می باشند توصیه نمی شود علاوه بر آن مصرف ترشی ها باعث پیری زودرس می گردد.

ایجاد مشکلات گوارشی 

به طور کلی بیشتر ترشی ها دارای مقدار زیادی از ادویه های تند می باشد و به همین دلیل زیاده روی در مصرف ترشیها باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند اسهال شدید میشود علاوه بر آن مصرف زیاد ترشی باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و بروز حالاتی مانند نفخ و شکم درد میشود. 

ایجاد بیماری های قلبی 

از آنجایی که بیشتر ترشی ها تند می باشند مصرف آنها باعث ایجاد اختلال در کنترل فشار خون میشود علاوه بر آن زیاده روی در مصرف ترشی ها باعث ورود مقدار زیادی تری گلیسیرید به بدن شده و سلامتی بدن انسان را تهدید می نماید. مصرف ترشیجات با بالا بردن فشار خون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

افزایش خطر ابتلا به سرطان 

ترشی که از مواد می باشد که زیاده روی در مصرف آن خطر ابتلا به انواع سرطان ها به خصوص سرطان مری و معده را افزایش می‌دهد زیرا مصرف ترشی باعث افزایش اسید معده می گردد. به طور کلی مصرف ترشی به افرادی که دارای روده تحریک پذیر و سوء هاضمه می باشند توصیه نمی شود.

پوسیدگی دندان ها 

از آنجایی که ترشی ها به عنوان یکی از خوراکی های اسیدی شناخته می شوند استفاده از آنها باعث نفوذ به مینای دندان و لثه ها شده و زمینه را برای پوست گیری دندان ها و تخریب لثه ها فراهم می نماید.

پوکی استخوان 

یکی از عوارض جدی مصرف زیاد ترشی ها ایجاد پوکی استخوان و ساییدگی استخوان ها می باشد. استفاده زیاد از ترشی می تواند باعث رسوب مایعات بین مفصلی و آرتروز شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم