مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان خشکی گلو با راهکارهای خانگی

  • ۳۲۱
درمان خشکی گلو با راهکارهای خانگی

خشکی گلو یک مشکل شایع می‌باشد که می‌تواند آزاردهنده باشد و در بسیاری از مواقع در هنگام شب خواب شما را مختل کند. خشکی گلو معمولاً به دلیل التهاب حلق ایجاد میشود و در بیشتر موارد در ماه‌های سرد زمستان اتفاق می افتد.

 

درمان خشکی گلو با راهکارهای خانگی 

قرقره آب نمک 

یکی از ساده ترین روش ها برای درمان خشکی گلو غرغره کردن با آب نمک می باشد زیرا نمک دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد و قرقره کردن باعث پاکسازی گلو از هرگونه عفونت و میکروب می شود. پی منظور باید سه بار در روز گلوی خود را با قرقره کردن آب نمک ضدعفونی کنید. 

ریشه مارشملو 

معمولاً یکی از دلایلی که باعث ایجاد خشکی در گلو می شود رفلاکس می باشد از همین رو استفاده از ریشه مارشملو باعث تسکین خشکی گلو میشود و به کاهش التهابات کمک می نماید  علاوه بر آن به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد در مقابله با اسید رفلاکس کمک کننده است. 

 
سرکه سیب 

سرکه سیب یکی از مایعاتی می باشد که معمولاً برای درمان خشکی گلو و آلرژی مفید میباشد زیرا سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد و به حفظ تعادل ph در بدن کمک می نماید. به این منظور یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و دوبار در روز با آن قرقره کنید. 

نارون لغزنده 

نارون لغزنده ماده ای ژل مانند است که  التهابات گلو را کاهش می‌دهد و از همین رو می تواند در درمان خشکی گلو موثر باشد علاوه بر آن علائم خشکی گلو را کاهش می دهد زیرا باعث تولید بزاق بیشتر در گلو می گردد.

فلفل قرمز 

از آنجایی که به دلیل قرمز سرشار از کپسایسین می باشد مصرف آن می‌تواند باعث کاهش تورم در بافتهای گلو شود علاوه بر آن استفاده از فلفل قرمز می تواند به رفع عفونت گلو کمک کند.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم