مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع شناسی، خواص و مضرات دارچین

  • ۳۲۴
طبع شناسی، خواص و مضرات دارچین

دارچین ادویه ی بومی سریلانکا می باشد که به رنگ قهوه‌ای یافت می‌شود و معمولاً به دلیل عطر و مزه فوق العاده در پخت غذا از آن استفاده می شود. علاوه بر آن به دلیل اینکه دارچین از عطر بسیار دلنشینی برخوردار می باشد معمولاً از آن در ساخت بسیاری از کالاهای کارخانه ای استفاده می گردد.

 

طبع دارچین 

در طب سنتی طبع دارچین گرم و خشک معرفی می‌شود و استفاده از آن برای افرادی که دارای مزاج گرم میباشند مناسب نیست و بهتر است که همراه با مصلحات مصرف شود اما افرادی که دارای مزاج مرطوب می باشند استفاده از دارچین به آنها توصیه می شود.

 

مصلحات دارچین 

همانطور که گفته شد افراد گرم مزاج بهتر است که دارچین را به همراه مصلحات آن مصرف کنند بهترین مصلح برای دارچین کتیرا و مصطکی میباشد.

 

خواص مصرف دارچین 

  • پیشگیری از بیماری ام اس 

در چین یک از ادویه هایی می باشد که علاوه بر طعم بی نظیر از خواص درمانی بسیار بالایی برخوردار است مثلاً استفاده از آن می تواند باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری ام اس شود . 

  • تقویت مو 

مصرف دارچین تاثیر بسزایی در تقویت و رشد بیشتر موها دارد زیرا استفاده از آن می تواند باعث افزایش جریان خون در فولیکول های مو شده و از همین رو به تقویت فولیکول ها کمک می نماید به این منظور بهتر است که دارچین را با عسل مخلوط کرده و بعد از آن مقدار روغن زیتون به آن بیفزایید برای پوست سر خود بمالید. 

  • درمان سرماخوردگی 

در چین دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد می‌تواند در مواقع سرماخوردگی کمک بسزایی در درمان این بیماری داشته باشد علاوه بر آن می تواند به تسکین دردهای عضلانی کمک کند. به طور کلی می‌توان گفت به دلیل آنکه دارچین دارای طبع گرم میباشد استفاده از آن می تواند باعث درمان سریع تر سرماخوردگی شود. 

 

عوارض مصرف دارچین  

زیاده روی در مصرف دارچین می باشد ممکن است باعث ایجاد مضرات در بدن انها گردد. از جمله مضرات دارچین می توان به زایمان زودرس و انقباضات رحمی اشاره کرد. به همه معمولاً مصرف زیاد دارچین به زنان باردار توصیه نمی شود 

علاوه بر آن به دلیل اینکه دارچین باعث رقیق کنندگی خون می شود استفاده از آن به افرادی که دارای بیماری‌های قلبی می باشند توصیه نمی شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم