مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

علل سردی دست و پا و راه های درمان آن

  • ۳۳۸
علل سردی دست و پا و راه های درمان آن

مشکل سردی دست و پا مشکلی می باشد که بسیاری از افراد در فصل زمستان یا حتی در فصل گرم تابستان با آن روبرو می باشند. در علم پزشکی به سرد بودن دست و پا سندروم رینودز گفته می شود. عدم توجه به این مشکل می تواند باعث آسیب رسیدن جدی به بافت های بدن گردد.

 

علل سردی دست و پا 

* یکی از شایع‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد سردی در ناحیه دست و پا شود کم خونی می باشد.

* علاوه بر آن در بسیاری از افراد حساسیت به درجه ای از مواد غذایی می تواند باعث ایجاد سردی در دست و پا شود زیرا حساسیت به مواد غذایی منجر به کاهش فشار خون و در نتیجه سردی دست و پا می شود.

* یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد سردی در ناحیه دست و پا شود وجود انگل در بدن می باشد زیرا انگل موجود در بدن از مواد مغذی موجود در بدن تغذیه می کند و باعث سرد شدن دست و پا می شود.

 

درمان سردی دست و پا  

مصرف غذاهای تند و ادویه دار 

مصرف غذاهای تند و ادویه دار میتواند باعث افزایش گردش خون در بدن شود و از این رو درجه حرارت بدن افزایش پیدا می‌کند و به درمان سردی دست و پا کمک می‌نماید. از آنجایی که غذاهای تند باعث تقویت عروق و رگ‌های خونی می شوند می‌تواند از ظعف بدن جلوگیری نماید و به درمان سردی دست و پا کمک می کند.

مصرف چای سبز 

اگر شما جزو افرادی می باشد که از سردی دست و پا رنج می برید استفاده از چای سبز طوسی می گردد به این منظور مقداری چای سبز را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید به صورت روزانه از این دمنوش مصرف نمایید. تاثیر چای سبز در درمان سردی دست و پا قابل چشم پوشی نمی باشد.

مصرف دمنوش زنجبیل 

پژوهشگران طب سنتی معتقدند برای رفع مشکل سردی دست و پا استفاده از دمنوش زنجبیل می‌تواند بسیار کمک کننده باشد استفاده از این دمنوش به همراه دارچین و تخم گشنیز و مخلوط کردن آن با عسل می تواند به رفع سردی دست و پا کمک نماید.  

 
دمنوش گل گاوزبان 

گل گاوزبان یکی از دمنوش هایی می باشد که علاوه بر اینکه باعث بهبود عملکرد مغز می شود به بهبود گردش خون در بدن نیز کمک می نماید و باعث افزایش حرارت دست و پاها می گردد و از همین رو می تواند به درمان سردی انگشتان دست و پای شما کمک نماید.

استفاده از روغن کوهان شتر 

مبتلایان به سردی دست و پا می تواند برای رفع مشکل خود دست و پاهای خود را با روغن کوهان شتر و بادام تلخ ماساژ دهم این کار می‌تواند منجر به افزایش جریان خون در دستها و پاها شود و به رفع سردی پا کمک می نماید.   

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم