مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

سردی معده و درمان آن

  • ۳۶۳
سردی معده و درمان آن

یکی از اصلی ترین دلایلی که میتواند باعث ایجاد بیماری های معده گردد سردی معده می باشد که معمولاً این سردی پس از نوشیدن سردیجات عود پیدا می نماید. سردی معده معمولاً به دلیل سبک زندگی غلط اتفاق می‌افتد.

 

دلایل ابتلا به سردی معده

سردی معده معمولا به دلایل مختلفی مانند سبک زندگی غلط،آب و هوای نامناسب، رژیم‌غذایی ناسالم و ضعف در طحال ممکن است اتفاق بیفتد.

* عادات غذایی ناسالم یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرمایه معده می باشد مثلاً مصرف همزمان غذاهای گرم است می‌تواند منجر به ایجاد آسیبهای جدی به دستگاه گوارش شود.

* علاوه بر آن استراحت ناکافی و وجود استرس و اضطراب زیاد در زندگی های امروزی می تواند به طحال و معده شما آسیب جدی وارد کند و هنگامی که عملکرد طحال و معده منفی باشد معده نمی تواند درست تغذیه شود و در نتیجه دچار سردی معده می گردد.

 

علایم سردی معده 

* معمولاً افرادی که به سردی معده مبتلا می‌گردند دچار علائمی مانند حالت تهوع، بی اشتهایی، اسهال و درد شکم می شوند. 

* یکی از مهمترین علائم که معمولاً افرادی که دچار سردی معده می باشند با آن روبرو هستند درد معده همراه با احساس سرما می باشد که معمولاً با مصرف غذاهای با طبع سرد افزایش پیدا می نماید. 

* علاوه بر آن بیشتر افراد مبتلا به سردی معده تمایل به نوشیدن نوشیدنی های گرم دارند زیرا در بسیاری از مواقع دچار احساس سرما یا لرز می باشند. 

* از دیگر علائم سردی معده ایجاد سوزش سر دل و استفراغ می باشد.

 

درمان سردی معده 

* برای درمان سردی معده بهتر است که از مصرف و غذاهای با طبع سرد خودداری نمایید یکی از بهترین داروهای گیاهی برای برطرف کردن سردی معده دمنوش زنجبیل می باشد.

* همچنین دمنوش ریشه شیرین بیان و دارچین نیز برای درمان سردی معده بسیار موثر است.

* استفاده از بعضی از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و گل سرخ و مالشان ها بر روی شکم می تواند در رفع سردی معده تاثیر گذار باشد

* یکی دیگر از روش هایی که در خانه می توانید از آن برای درمان سردی معده استفاده کنید نوشیدن چای بابونه میباشد استفاده از این دمنوش می‌تواند باعث برطرف کردن التهاب و سردی معده شود علاوه بر آن در درمان مشکل اسیدی شدن و سردی معده تاثیر گذار است.

* در طب سنتی بعضی از طبیبان معتقدند که استفاده از سرکه انگور می تواند به درمان سردی معده کمک کند به این منظور باید مقداری از سرکه انگور را در آب حل کنید و آن را به صورت روزانه مصرف نمایید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم