مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مزاج شناسی، خواص و مضرات لیمو ترش

  • ۳۴۴
مزاج شناسی، خواص و مضرات لیمو ترش

درخت لیمو ترش تنها درختی می باشد که در تمام فصل ها دارای برگ گل و میوه است و میوه این درخت در فصلهای پاییز و زمستان آبدارتر میباشد. لیمو ترش به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مرکبات شناخته می شود.

 

معرفی طبع لیمو ترش 

در طب سنتی طبع لیمو ترش سرد و تر معرفی می شود و استفاده از آن برای افرادی که دارای مزاج سرد میباشند مناسب نمی باشد و زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث ایجاد ضعف در سیستم عصبی گرفتگی عضلات و درد مفاصل شود  پس حتما این افراد باید آن را همراه با مصلحات آن و مواد غذایی با طبع گرم مصرف کنند. 

اما مصرف لیمو ترش برای افرادی که دارای مزاج گرم میباشد واجب و ضروری است به خصوص بهتر است که در فصل های گرما هر روز از لیموترش استفاده شود.

در کنار آن می‌توان گفت طبع هسته لیمو ترش گرم و خشک می باشد و طبع لیمو ترش خشک شده که به آن لیمو عمانی گفته می شود سرد و خشک است. 

 

مصلحات لیمو ترش 

همانطور که گفته شد افراد سردمزاج بهتر است که لیمو ترش را به همراه مصلحات آنا صرف کنند از جمله مصلحات ای که همراه با لیمو ترش بهتر است مصرف شود می‌توان به عسل و گلنگبین اشاره کرد.  

 

فواید مصرف لیمو ترش 

مصرف لیمو ترش به دلیل این که سرشار از مواد معدنی می باشد و به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم شناخته می شود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد علاوه بر آن باعث افزایش میزان جذب آهن در بدن میشود. از دیگر فواید مصرف لیموترش می توان به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه و کمک به برطرف کردن التهاب های بدن اشاره کرد. 

همچنین مصرف لیمو ترش در طول روز می تواند باعث افزایش انرژی بدن شده و به جوان سازی پوست و کاهش چین و چروک بدن کمک می نماید.

 

عوارض مصرف لیمو ترش 

یکی از مهمترین عوارض زیاده روی در مصرف لیمو ترش پوسته‌ی دندان ها می باشد علاوه بر آن ترکیبات موجود در لیمو ترش باعث افزایش سوزش معده شده و مصرف آن برای افرادی که دچار مشکلات معده می باشند مناسب نیست.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که ترکیبی به نام تیرامین در لیموترش وجود دارد که باعث افزایش دردهای ناشی از میگرن میشود.

در مصرف لیمو ترش به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه به صورت همزمان لیموترش را به همراه لبنیات مصرف نکنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم